1 februari 2022 - 19:00 - Economie
Het eerste deel van de vrije zone van Fnideq is voltooid en de ingebruikneming is gepland voor februari van dit jaar.
Volgens inlichtingen van de bouwinspectie wordt een gebied van 10 hectare bebouwd, met inbegrip van grondwerken, wegenaanleg, riolering, straatverlichting en elektriciteit, dit alles voor een bedrag van 200 miljoen dirham, meldt L’Economiste, waarbij wordt uitgelegd dat dit eerste deel industriële gebouwen omvat voor import-export handel en lichte industrie.
Lees ook: Ondernemers uit Sebta investeren in Fnideq
Het eerste deel van het project omvat 33 opslagplaatsen, variërend van 360 tot 1000 m², die kunnen worden aangepast aan de behoeften van de investeerders. Tijdens de aanlegwerken van Fnideq Free Zone in het afgelopen jaar, vestigden verschillende industriële bedrijven zich al in de regio. De bedrijven wierven vrouwen aan die voor de sluiting van de grenzen, goederen smokkelende via de grensovergang van Bab Sebta.
Lees ook: Economische zone Fnideq spoedig voltooid
Met het project moet de noordelijke regio van het land worden ontwikkeld en een nieuwe economische impuls krijgen. Volgens het Agentschap voor de promotie en ontwikkeling van het noorden (APDN) zullen tot 5000 directe banen worden gecreëerd, bij voorkeur bestemd voor jongeren uit de regio.
Sihame El Kaouakibi krijgt euro schadevergoeding
Brusselse agenten veroordeeld voor dodelijke achtervolging Ouassim en Sabrina
Juwelen geschonken door Koning Hassan II aan koningin Fabiola geveild
Koning Mohammed VI blijft in de Verenigde Arabische Emiraten
Spionagesatellieten: Marokko verkiest Israël
Hakim Ziyech reageert en drijft de spot met Fati Jamali
Autoverkopen in Marokko: Porsche blijft groeien
Mohamed Ihattaren heeft een nieuwe club, maar zal zich moeten bewijzen
Marokko: Emiraten financieren HSL Kenitra-Marrakech
Marokko: grote stap voorwaarts in HSL-project Kenitra-Marrakech
Starbucks en H&M blijven toch in Marokko
Prijsexplosie tomaten in Marokko: de oorzaken begrijpen
Marokko, draaischijf voor Chinese auto-industrie in Europa
Redenen voor vertrek H&M en Starbucks uit Marokko