20 november 2021 - 12:00 - Economie
Meta (voorheen Facebook) lanceerde op woensdag de 2ᵉ editie van "Boost with Facebook", in samenwerking met het Agentschap voor digitale ontwikkeling (ADD), met als doel de capaciteiten van Marokkaanse bedrijven op digitaal gebied te versterken.
Het initiatief heeft tot doel kleine en middelgrote ondernemingen de nodige know-how te verschaffen om hun online aanwezigheid te versterken en in de digitale economie te kunnen concurreren. Het zal zich richten op 2000 kleine en middelgrote ondernemingen (KMO’s) die ondersteund worden door middel van verschillende leertrajecten via online sessies in het Frans en Arabisch.
Lees ook: Pedro Sanchez wil betrekkingen met Marokko herstellen
Voor het programma van 2021 zal Meta ook samenwerken met LaStartUpFactory, een Afrikaans platform in Casablanca dat kleine bedrijven wil ondersteunen. Ze gaan helpen bij de verspreiding van de opleiding in heel Marokko, evenals in belangrijke sectoren en gemeenschappen, wat een onderdeel is van hun missie om technologie en innovatie te bevorderen.
Lees ook: Tetouan krijgt 1337 topschool voor opleiding informatici
De eerste editie van het opleidingsinitiatief "Boost with Facebook" richtte zich op 1700 Marokkaanse bedrijven in acht Marokkaanse steden in de regio’s Casablanca-Settat, Rabat-Salé-Kenitra, Dakhla en Souss-Massa. Dankzij het programma kon 80% van de deelnemende kmo’s hun marketingtactieken versterken en een sterke aanwezigheid op Facebook, Instagram, WhatsApp en Messenger tot stand brengen.
Racisme: Marokkaan mishandeld op luchthaven Malaga (video)
Marokko: stijging prijs gasfles, wanneer?
Walid Regragui op zoek naar nieuwe spelers
Marokkaanse artiesten: sensatie, geld en buzz op sociale media
Afrika Cup 2025: Marokko verliest strijd
Spanje versterkt militaire aanwezigheid nabij Marokko
Marokko: stijging prijs gasfles, wanneer?
Marokko zet belangrijke stap in flexibilisering dirham
Luchtvaartindustrie: Marokko concurreert met Europese reuzen
Toerisme Marokko: zorgwekkende daling inkomsten
Marokko: nieuwe trends in vastgoedmarkt
Europa wil strengere regels voor import citrusfruit uit Marokko
Dirham stijgt sterk ten opzichte van de euro
Marokkanen gaan meer betalen voor dure auto’s