Zoeken

Facebook gaat Marokkaanse bedrijven helpen

20 november 2021 - 12:00 - Economie

©

Meta (voorheen Facebook) lanceerde op woensdag de 2ᵉ editie van "Boost with Facebook", in samenwerking met het Agentschap voor digitale ontwikkeling (ADD), met als doel de capaciteiten van Marokkaanse bedrijven op digitaal gebied te versterken.

Het initiatief heeft tot doel kleine en middelgrote ondernemingen de nodige know-how te verschaffen om hun online aanwezigheid te versterken en in de digitale economie te kunnen concurreren. Het zal zich richten op 2000 kleine en middelgrote ondernemingen (KMO’s) die ondersteund worden door middel van verschillende leertrajecten via online sessies in het Frans en Arabisch.

Lees ook: Pedro Sanchez wil betrekkingen met Marokko herstellen

Voor het programma van 2021 zal Meta ook samenwerken met LaStartUpFactory, een Afrikaans platform in Casablanca dat kleine bedrijven wil ondersteunen. Ze gaan helpen bij de verspreiding van de opleiding in heel Marokko, evenals in belangrijke sectoren en gemeenschappen, wat een onderdeel is van hun missie om technologie en innovatie te bevorderen.

Lees ook: Tetouan krijgt 1337 topschool voor opleiding informatici

De eerste editie van het opleidingsinitiatief "Boost with Facebook" richtte zich op 1700 Marokkaanse bedrijven in acht Marokkaanse steden in de regio’s Casablanca-Settat, Rabat-Salé-Kenitra, Dakhla en Souss-Massa. Dankzij het programma kon 80% van de deelnemende kmo’s hun marketingtactieken versterken en een sterke aanwezigheid op Facebook, Instagram, WhatsApp en Messenger tot stand brengen.

Bladna.nl

Bladna.nl - 2021 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team