Zoeken

Marokkaanse producten willen Amerikanen verleiden

21 september 2021 - 12:40 - Economie

©

Marokko heeft een grote communicatiecampagne gelanceerd in de Verenigde Staten, ondersteund door een pop-up showroom. De actie vindt plaats op de Hudson Yards Public Square & Gardens en heeft tot doel het exporteerbare aanbod van het koninkrijk te promoten.

De campagne is opgevat als een uitwisseling, waarbij New Yorkers worden uitgenodigd om "blind" de delicatessen te proeven, die speciaal door de Marokkaanse chef-kok Yasmina Ksikes zijn ontworpen. Het thema "Marokko, koninkrijk van de smaak", is voor deze gelegenheid gekozen en de nadruk wordt hierbij gelegd op vijf sectoren, namelijk: groenten en fruit, citrusvruchten, olijfolie, plaatselijke producten en visserijproducten.

Lees ook: Marokkaanse tomaat belemmering voor Nederlandse tomatenexport

Het Marokkaanse export-aanbod is dankzij het sinds enkele jaren in Marokko gevoerde landbouwbeleid, zeer gediversifieerd, met producten die uniek zijn door hun smaak en hun concurrentievermogen. De Marokkaanse landbouw- en visserijproducten zijn een garantie geworden voor betrouwbaarheid, geloofwaardigheid en authenticiteit, en voldoen zij aan alle consumptiecriteria.

Lees ook: Landbouw: Marokko wil Britse markt veroveren

Marokko werd lange tijd als een agrarisch land beschouwd en is dankzij zijn unieke klimaatomstandigheden, de kosten van het levensonderhoud, de geografische ligging en aantrekkelijkheid voor buitenlandse investeringen, uitgegroeid tot een belangrijke speler op het gebied van de export van agro-voedingsmiddelen en visserij. Gezien deze voordelen hebben de exportorganisaties EACCE en Foodex, deze unieke voorlichtings- en promotieactie georganiseerd, die gericht is op de consumenten op de Amerikaanse markt.

Bladna.nl

Bladna.nl - 2024 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team