12 september 2021 - 12:40 - Economie
Marokko wil de Britse markt veroveren en heeft daarvoor voor het eerst een marketing campagne gelanceerd om de import van Marokkaanse voedselproducten in Groot-Brittannië te stimuleren.
Het doel van de campagne is Britse bedrijven en consumenten aan te moedigen om kennis te maken met voedselproducten uit Marokko. Ook wil het koninkrijk zich profileren als "een sneller, betrouwbaarder en geloofwaardiger zakelijk alternatief".
Lees ook: Directe zeeroute tussen Marokko en het Verenigd Koninkrijk in de maak
Deze multi-channel campagne omvat een reeks creatieve B2B- en B2C-middelen die het belang van Marokkaanse landbouw en voedsel benadrukken. In de campagne wordt de nadruk gelegd op de kwaliteit en diversiteit van de voedsel- en drankensector, evenals de duurzame landbouwpraktijken, concurrerende prijzen en betrouwbare logistiek die nodig zijn om goederen tussen de twee landen te vervoeren. In Londen zullen consumenten tijdens de campagne verschillende Marokkaanse producten kunnen proeven.
Lees ook: Nieuwe commerciële samenwerking tussen Marokko en Groot-Brittannië
De marketingcampagne valt samen met de lancering van een nieuwe zeeverbinding tussen Tanger Med en Poole in Groot-Brittannië. De nieuwe wekelijkse maritieme RoRo-dienst zonder tussenstop, zal de reistijden terugbrengt van meer dan zes dagen naar minder dan 72 uur. Tot nu toe liep de maritieme handel tussen de twee landen via Spanje. De nieuwe zeeroute zal niet alleen de export bevorderen, met name van landbouwproducten, maar ook de kosten verlagen.
Ezel verminkt in Marokko, beul vervolgd
Sahara: Omar Hilale’s droge antwoord aan Algerije
Sjeik Sar lanceert controversieel "halal Tinder"
Marokkaanse ambachtslieden "willekeurig" vastgehouden in Algerije
Marokkanen gaan meer betalen voor dure auto’s
Achraf Hakimi haalt Hakim Ziyech in
Marokkanen gaan meer betalen voor dure auto’s
Vlees te duur in Marokko, consumenten ontevreden
Onderzeese zeekabelproject Marokko-VK veel duurder dan verwacht
Luchthaven Marrakech te klein, ambitieus uitbreidingsplan onthuld
Air Algérie haalt Royal Air Maroc in
Koffieprijzen krijgen bittere nasmaak in Marokko
3 miljard dirham omzet: gamemarkt in Marokko explodeert
Marokko: cafés profiteren van Eid om prijzen op te drijven