28 april 2022 - 09:40 - Economie
De luchtvaartmaatschappij Royal Air Maroc heeft een aantal besluiten genomen die moeten helpen om het hoofd te bieden aan de gevolgen van de coronacrisis. Het bedrijf verkoopt onder meer tien van haar vliegtuigen.
In antwoord op een mondelinge vraag in het parlement over de situatie van de piloten in opleiding bij Royal Air Maroc, heeft minister Mohamed Abdeljalil van Vervoer en Logistiek, laten weten dat de nationale luchtvaartmaatschappij belangrijke besparingsmaatregelen moet nemen om het hoofd te bieden aan de gevolgen van de coronapandemie op haar activiteit.
Lees ook: Royal Air Maroc lanceert nieuwe diensten voor Marokkanen in Europa
Een van de bezuinigingsmaatregelen betreft de verkoop van 10 van de 60 vliegtuigen die de luchtvaartmaatschappij bezit, maar er is bijvoorbeeld ook een ontslagprocedure voor een groep werknemers van Royal Air Maroc opgestart.
Lees ook: Royal Air Maroc kondigt veranderingen aan
De minister deelde ook mee dat Royal Air Maroc tevens het aanwervingsbeleid voor onder meer piloten gaat wijzigen. Het bedrijf zal hen in de toekomst aanwerven via een dochteronderneming, teneinde de uitgaven van de maatschappij aan te passen aan de economische situatie en ook om haar concurrentievermogen te versterken en duurzaamheid te kunnen waarborgen, in een open markt die wordt gekenmerkt door zware concurrentie.
Meer boten naar Marokko deze zomer
Zangeres Shatha Hassoun onder vuur na "verwerpen" Marokko
Door België gezochte Marokkaan in Spanje opgepakt
Marokko zet belangrijke stap in flexibilisering dirham
Luchthaven Marrakech krijgt make-over
Boabdil El Chico: de laatste Sultan van Al-Andalus
Marokko zet belangrijke stap in flexibilisering dirham
Luchtvaartindustrie: Marokko concurreert met Europese reuzen
Toerisme Marokko: zorgwekkende daling inkomsten
Marokko: nieuwe trends in vastgoedmarkt
Europa wil strengere regels voor import citrusfruit uit Marokko
Dirham stijgt sterk ten opzichte van de euro
Marokkanen gaan meer betalen voor dure auto’s
Vlees te duur in Marokko, consumenten ontevreden