13 december 2023 - 19:00 - Wereld
Het Duitse sportmerk Puma heeft besloten om zijn sponsorcontract met het Israëlisch voetbalelftal niet te verlengen na 2024.
Deze beslissing, die dinsdag door Puma werd bevestigd, maakt deel uit van een bredere strategische wijziging binnen het bedrijf. Volgens een woordvoerder van Puma heeft dit besluit niets te maken met de recente gebeurtenissen in Gaza tussen Israël en Hamas, noch met oproepen tot boycot van Puma vanwege zijn samenwerking met de Israëlische Voetbalbond (IFA). Deze keuze is gemaakt vóór de aanval van Hamas op 7 oktober en de daaropvolgende Israëlische reactie in de Gazastrook.
Lees ook: Zara verwijdert onder druk denigrerende campagne tegen Palestina
Naast Israël is ook Servië getroffen door deze beslissing, onderdeel van Puma’s nieuwe globale strategie in de sportwereld. De strategie "minder, groter, beter", zoals door de woordvoerder van Puma omschreven, zal ook toegepast worden op sportmarketing.
Lees ook: McDonald’s Marokko onder druk door boycotcampagne
In 2018 kwamen er oproepen tot boycot tegen Puma nadat het bedrijf besloot het Israëlische team te sponsoren. Puma verdedigde zich destijds door te stellen dat hun contract met het voetbalelftal was en niet met een lokaal team in de nederzettingen.
Marokkaanse overheid ontslaat zes politici om corruptie
Europese import van Marokkaanse tomaten opgeschort?
Spectaculaire geldregen in Agadir, meerdere arrestaties
Bestbetaalde CEO van België Ilham Kadri stapt op
Marokko verscherpt regels voor Hadj en Omra
Man steekt eigen broer dood na ruzie in Martil
Bestbetaalde CEO van België Ilham Kadri stapt op
Halal vlees op school in Canada, ouders boos
Laatste rit in noodlottige kabelbaan: het verhaal van Hind en Aziz
Algerije aan VN: "Niet zonder Polisario"
Toeristen riskeren celstraf na kus in moskee (video)
Minister Rachida Dati in opspraak door juwelenschandaal
Het verhaal van Marokkaanse Nada, die als 9-jarige door een sekte werd ontvoerd
Luxeleven Redouan wordt zijn ondergang in België