Zoeken

McDonald’s verrast met Marokkaanse Hawaï

2 juli 2025 - 17:10 - Wereld

©

McDonald’s experimenteert met een Marokkaanse drank als onderdeel van de tweede editie van de populaire actie "Croque the world". De fastfoodgigant brengt zo wereldse smaken naar de Europese consument, met een knipoog naar geliefde gerechten en dranken uit verschillende landen.

Na het succes van de eerste editie afgelopen zomer tijdens de Olympische Spelen in Frankrijk, pakt McDonald’s groots uit met een reeks internationale specialiteiten die in Europa nog onbekend zijn, maar elders zeer populair zijn, meldt Le Figaro. De actie startte op dinsdag 1 juli en biedt een divers aanbod. Zo is er de Shrimp Filet uit Zuid-Korea, met een gefrituurde garnalenpatty en zoetzure saus; de Teriyaki Chicken uit Japan, een variant op de bekende McChicken met een speciale saus; en de Amerikaanse Steakhouse Burger met twee rundersteaks en een mix van sauzen.

Lees ook: "Waanzinnig": Spaans koppel filmt ervaring bij McDonald’s Marokko

Voor nuggets-liefhebbers is er een Sweet and Spicy Jam-saus uit de Verenigde Staten. Als bijgerecht introduceert McDonald’s "Canadese frietjes" in poutine-stijl, geserveerd met vleessaus en kaas. Voor de zoete trek is er de Sakura McFizz, een Japanse Sprite met kersenbloesemsiroop. Opvallend is ook de toevoeging van Hawaï, een drank die erg lijkt op Oasis Tropical, maar dan veel zoeter, en die razend populair is in Marokko. Als dessert kunnen klanten genieten van de McFlurry Mangue Bobba uit China: vanille-ijs met mangopuree en bubble tea-parels.

Lees ook: Iconische frisdrank "La Cigogne" maakt comeback in Marokko

Deze wereldse gerechten en dranken zijn tot 25 augustus verkrijgbaar in de 1600 Franse restaurants van McDonald’s. "De prijzen worden vrijelijk door de franchisenemers vastgesteld," benadrukt McDonald’s. De keten positioneert deze gerechten in het "middenklasse" segment.

Bladna.nl

Bladna.nl - 2025 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team