Zoeken

Israëlische concurrent van Glovo wil in Marokko aan de slag

10 augustus 2022 - 09:00 - Marokko

©

De maaltijdbezorgingsapp "Haat" ("brengen" in het Arabisch), is tot nu toe uitsluitend actief in de Arabische en in de landelijke regio’s van Israël, maar het bedrijf heeft haar blik gericht op Marokko, waar Glovo en Jumia Food het voortouw nemen.

Het platform biedt zijn voedselbezorgdiensten vanaf half augustus aan in Karmiel in het noorden van Israël en is uiteindelijk van plan om de inwoners van Marokko en van de Westelijke Jordaanoever te bedienen, meldt Ynet. "We zullen de komende jaren duizenden gemeenschappen bereiken. Vandaag zijn we nog een Israëlisch bedrijf, maar we op termijn willen we een internationaal bedrijf worden," zegt Dr. Hassan Abbasi, de medeoprichter en CEO van Haat.

Lees ook: Israëlische bedrijf Fruitspec komt naar Marokko

Het bedrijf telt ongeveer 100 werknemers en biedt een klantenservice aan in het Hebreeuws, Arabisch en Engels, en binnenkort ook in het Frans. Volgens de vice-president verkoop en marketing, Amir Baballah, is Haat "een app die zich richt op de periferie en op gemeenschappen zonder infrastructuur". De dienst werd gelanceerd in het begin van 2020, voor de aanvang van de coronapandemie.

Lees ook: Israëlisch advocatenkantoor vestigt zich in Marokko

Hassan Abbasi is een voormalige werknemer van Intel en Google. Hij legt uit dat hij op het idee kwam om het platform te lanceren toen hij met zijn vrouw uit Haifa op bezoek was in zijn geboortestad Umm al-Fahm. Hij kon daar nauwelijks eten bestellen. "Dat was in 2017-2018. Er waren zo’n 150 restaurants voor 180.000 mensen en geen enkel menu stond online. Ik kon niet met mijn creditcard betalen. Ik realiseerde me dat hier iets ontbrak. Vrouwen werken nu en koken minder, dit is dus essentieel," legt hij uit.

Bladna.nl

Bladna.nl - 2024 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team