Zoeken

Royal Air Maroc in het vizier van Belgische consumentenorganisatie

16 januari 2021 - 13:20 - Economie

©

De Belgische Consumentenbond Test Aankoop wil betwiste dossiers van luchtvaartmaatschappijen, waaronder Royal Air Maroc, doorsturen naar de bevoegde autoriteiten. Deze beslissing volgt op de tekortkoming van de nationale luchtvaartmaatschappij en andere maatschappijen, om een oplossing te vinden voor klachten van reizigers over geannuleerde vluchten.

Veel luchtvaartmaatschappijen, waaronder Royal Air Maroc, annuleerden een groot aantal vluchten aan het begin van de coronacrisis als gevolg van de sluiting van verschillende landsgrenzen. Sinds de hervatting van hun activiteiten zijn maar weinig luchtvaartmaatschappijen er in geslaagd om de geannuleerde vliegtickets terug te betalen.

Test Aankoop kreeg 6000 klachten over geannuleerde vliegreizen via het online klachtenformulier dat op 15 oktober werd afgesloten. Slechts een klein aantal luchtvaartmaatschappijen heeft gereageerd op het verzoek van de consumentenorganisatie. Ryanair, Brussels Airlines en TUI zijn al begonnen met het betalen van hun schulden aan hun reizigers en anderen hebben beloofd om de geannuleerde tickets terug te betalen.

Net als andere bedrijven die zich verzetten tegen deze vergoedingsoplossing, heeft Royal Air Maroc nooit gereageerd op de vraag van Test Aankoop, ondanks talloze pogingen om contact te leggen. "Als deze bedrijven afwezig blijven, zal Test Aankoop de betwiste dossiers doorsturen naar de bevoegde autoriteiten", dreigt de Belgische consumentenorganisatie.

Bladna.nl