8 december 2020 - 11:40 - Economie
De regio Rabat-Salé-Kenitra start binnenkort een campagne om binnenlands toerisme aan te moedigen. Het project "MatmchichB3id" (Ga niet ver) moet Marokkanen stimuleren om in hun eigen land op vakantie te gaan.
Met de slogan ’Pas je vakantie aan zonder ver weg te gaan’ proberen de initiatiefnemers mensen op sociale media te bereiken. Hiervoor hebben ze de hulp ingeschakeld van bekende travel influencers in het land. Op de pagina’s van ’Bezoek Rabat’ zal marketing content worden geplaatst die mensen moet stimuleren om in het land op reis te gaan.
De strategie is gebaseerd op User Generated Content, waarbij gebruikers zelf informatie delen en inhoud produceren. Op deze manier weet men snel wat behoeften zijn van de gebruikers.
De campagne wordt ontwikkeld in samenwerking met het ministerie van Toerisme en het nationaal verkeersbureau ONMT. Zij willen Marokko weer op de kaart zetten als toeristenland, voor zowel binnen- als buitenlandse toeristen.
Op sociale netwerken werden reis influencers gevraagd om aan het project mee te werken. Aan de ondernemers in de toeristenbranche is gevraagd om te komen met aanbiedingen.
Luchthaven Marrakech krijgt make-over
Boabdil El Chico: de laatste Sultan van Al-Andalus
Marokkaanse diaspora profiteert massaal van nieuwe woonhulp in Marokko
Luchtvaartindustrie: Marokko concurreert met Europese reuzen
Moderne Amerikaanse pantserwagens voor Marokko
Marrakech zet offensief in tegen criminaliteit
Luchtvaartindustrie: Marokko concurreert met Europese reuzen
Toerisme Marokko: zorgwekkende daling inkomsten
Marokko: nieuwe trends in vastgoedmarkt
Europa wil strengere regels voor import citrusfruit uit Marokko
Dirham stijgt sterk ten opzichte van de euro
Marokkanen gaan meer betalen voor dure auto’s
Vlees te duur in Marokko, consumenten ontevreden
Onderzeese zeekabelproject Marokko-VK veel duurder dan verwacht