8 december 2020 - 11:40 - Economie
De regio Rabat-Salé-Kenitra start binnenkort een campagne om binnenlands toerisme aan te moedigen. Het project "MatmchichB3id" (Ga niet ver) moet Marokkanen stimuleren om in hun eigen land op vakantie te gaan.
Met de slogan ’Pas je vakantie aan zonder ver weg te gaan’ proberen de initiatiefnemers mensen op sociale media te bereiken. Hiervoor hebben ze de hulp ingeschakeld van bekende travel influencers in het land. Op de pagina’s van ’Bezoek Rabat’ zal marketing content worden geplaatst die mensen moet stimuleren om in het land op reis te gaan.
De strategie is gebaseerd op User Generated Content, waarbij gebruikers zelf informatie delen en inhoud produceren. Op deze manier weet men snel wat behoeften zijn van de gebruikers.
De campagne wordt ontwikkeld in samenwerking met het ministerie van Toerisme en het nationaal verkeersbureau ONMT. Zij willen Marokko weer op de kaart zetten als toeristenland, voor zowel binnen- als buitenlandse toeristen.
Op sociale netwerken werden reis influencers gevraagd om aan het project mee te werken. Aan de ondernemers in de toeristenbranche is gevraagd om te komen met aanbiedingen.
Duizenden banen bedreigd in Marokko
Anouar Ait El Hadj schittert in Champions League
Real Madrid geeft jonge slachtoffer aardbeving Al Haouz nieuwe thuis
Halal vlees op school in Canada, ouders boos
Prinses Lalla Salma duikt weer op in Marokko
Laatste rit in noodlottige kabelbaan: het verhaal van Hind en Aziz
Chinees miljardenproject in Marokko: duizenden banen op komst
De gok van Marokko: 30 miljard euro voor groene waterstof
China pompt 18 miljard in Marokko’s duurzame toekomst
Marokko verdedigt omstreden exportbeleid olijven
Sterke Marokkaanse dirham in opmars tegen dollar en euro
Belastingontduiking in Marokko floreert door juridisch gat
Miljardair Patrick Drahi verkoopt Marokkaans callcenter door miljardenschulden
Historische prijsdaling olijfolie in Marokko