8 december 2020 - 11:40 - Economie
De regio Rabat-Salé-Kenitra start binnenkort een campagne om binnenlands toerisme aan te moedigen. Het project "MatmchichB3id" (Ga niet ver) moet Marokkanen stimuleren om in hun eigen land op vakantie te gaan.
Met de slogan ’Pas je vakantie aan zonder ver weg te gaan’ proberen de initiatiefnemers mensen op sociale media te bereiken. Hiervoor hebben ze de hulp ingeschakeld van bekende travel influencers in het land. Op de pagina’s van ’Bezoek Rabat’ zal marketing content worden geplaatst die mensen moet stimuleren om in het land op reis te gaan.
De strategie is gebaseerd op User Generated Content, waarbij gebruikers zelf informatie delen en inhoud produceren. Op deze manier weet men snel wat behoeften zijn van de gebruikers.
De campagne wordt ontwikkeld in samenwerking met het ministerie van Toerisme en het nationaal verkeersbureau ONMT. Zij willen Marokko weer op de kaart zetten als toeristenland, voor zowel binnen- als buitenlandse toeristen.
Op sociale netwerken werden reis influencers gevraagd om aan het project mee te werken. Aan de ondernemers in de toeristenbranche is gevraagd om te komen met aanbiedingen.
Autoriteiten verbieden luxe bruiloft in Tetouan
Tienerzoon advocaat in Nador doodt vrouw met peperdure mercedes
Grote familie uit Ouezzane eist actie tegen drankmerk
Achraf Hakimi en rapper Morad samen gespot in Tanger (video)
Boko Haram-leider uitgeschakeld na tip van Marokko
Marokko doet het goed: land telt 7500 miljonairs
Boycot doet Danone wankelen in Marokko
Goed nieuws voor Marokkaanse economie: dirham stijgt
TotalEnergies verkiest Marokko, onvrede in België
Turkse export van machines naar Marokko groeit fors
Grote Spaanse groep verlaat Marokko
Miljardenverlies voor Marokko door fraude met douanepapieren
Marokko koopt meeste Tunesische dadels op
Geld meenemen naar Marokko? Let op!