8 december 2020 - 11:40 - Economie
De regio Rabat-Salé-Kenitra start binnenkort een campagne om binnenlands toerisme aan te moedigen. Het project "MatmchichB3id" (Ga niet ver) moet Marokkanen stimuleren om in hun eigen land op vakantie te gaan.
Met de slogan ’Pas je vakantie aan zonder ver weg te gaan’ proberen de initiatiefnemers mensen op sociale media te bereiken. Hiervoor hebben ze de hulp ingeschakeld van bekende travel influencers in het land. Op de pagina’s van ’Bezoek Rabat’ zal marketing content worden geplaatst die mensen moet stimuleren om in het land op reis te gaan.
De strategie is gebaseerd op User Generated Content, waarbij gebruikers zelf informatie delen en inhoud produceren. Op deze manier weet men snel wat behoeften zijn van de gebruikers.
De campagne wordt ontwikkeld in samenwerking met het ministerie van Toerisme en het nationaal verkeersbureau ONMT. Zij willen Marokko weer op de kaart zetten als toeristenland, voor zowel binnen- als buitenlandse toeristen.
Op sociale netwerken werden reis influencers gevraagd om aan het project mee te werken. Aan de ondernemers in de toeristenbranche is gevraagd om te komen met aanbiedingen.
Imam en muezzin op de vuist om water in Marokkaanse moskee
Amerikaanse legerbases in Marokko?
Brood tegen spotprijzen: Marokko geteisterd door ondergrondse bakkerijen
Onderzeeër voor Marokko: Rusland in de race
Algerije ontvangt Russische SU-35 gevechtsvliegtuigen, Marokko in het vizier?
Marokkaanse vrouw gepakt op Barcelona met drugs in maag
Marokko onderzoekt dumping uit Egypte en Emiraten
Olijfolie: belasting van Trump baart Spanje zorgen, Marokko profiteert
Vastgoedmarkt Marrakech beleeft spectaculaire opleving
Wisselkantoren Marokko onder strenge toezicht!
Chinese Forlands opent vijftien verkooppunten in Marokko
Russische vrachtwagenreus wil Marokkaanse markt veroveren
Egyptische Kazyon leent 30 miljoen dollar voor Marokkaanse expansie
Marokkaanse huizenmarkt: verkopen stijgen, prijzen niet