29 september 2022 - 14:00 - Marokko
In een communiqué dat maandag naar al zijn diensten werd gestuurd, vroeg de directeur-generaal van de Nationale veiligheidsdienst (DGSN) Abdellatif Hammouchi dat klachten van Marokkanen "snel en positief" worden behandeld, zowel op het niveau van de commissariaten als op het niveau van de diensten die permanentie verlenen.
Abdellatif Hammouchi eist van zijn personeel meer ernst en striktheid bij de uitvoering van hun taken. In zijn nieuwe instructies vraagt hij de politieagenten om "op verantwoorde wijze zorg te dragen voor hulpbehoevenden en meteen aan al hun behoeften en noden te voldoen".
Lees ook: Politiebaas Hammouchi wil "vriendelijkere" agenten
Hij dringt er bij hen op aan te beseffen dat "elke burger die de politie benadert, ongetwijfeld een dringende klacht heeft die dringend optreden van de politie vereist".
Lees ook: Abdellatif Hammouchi benoemt nieuwe topambtenaren
Deze richtlijn van de directeur van de veiligheidsdienst DGSN en de inlichtingendienst DGST, beoogt de kwaliteit van de dienstverlening aan de burgers, die vaak klagen dat hun zaken traag worden behandeld, te verbeteren.
Marokkanen eisen opheldering: miljarden verspild aan overheidsauto’s
Minister Rachida Dati in opspraak door juwelenschandaal
De gok van Marokko: 30 miljard euro voor groene waterstof
Vlees in Marokko: "Prijzen zullen nooit meer dalen"
Prins Moulay Rachid op spoedtop in Qatar
Het verhaal van Marokkaanse Nada, die als 9-jarige door een sekte werd ontvoerd
Marokkanen eisen opheldering: miljarden verspild aan overheidsauto’s
Vlees in Marokko: "Prijzen zullen nooit meer dalen"
Prins Moulay Rachid op spoedtop in Qatar
Marokko mikpunt van lastercampagne op TikTok?
Dieven in Marokko imiteren ’La Casa de papel’
Vrouw valt dood in casino Tanger, parket eist onderzoek
Marokko onderzoekt verdacht bedrag van 100 miljoen dirham
Hond veroorzaakt ongeval: gezin sleept Marokkaanse snelwegen voor de rechter