29 september 2022 - 14:00 - Marokko
In een communiqué dat maandag naar al zijn diensten werd gestuurd, vroeg de directeur-generaal van de Nationale veiligheidsdienst (DGSN) Abdellatif Hammouchi dat klachten van Marokkanen "snel en positief" worden behandeld, zowel op het niveau van de commissariaten als op het niveau van de diensten die permanentie verlenen.
Abdellatif Hammouchi eist van zijn personeel meer ernst en striktheid bij de uitvoering van hun taken. In zijn nieuwe instructies vraagt hij de politieagenten om "op verantwoorde wijze zorg te dragen voor hulpbehoevenden en meteen aan al hun behoeften en noden te voldoen".
Lees ook: Politiebaas Hammouchi wil "vriendelijkere" agenten
Hij dringt er bij hen op aan te beseffen dat "elke burger die de politie benadert, ongetwijfeld een dringende klacht heeft die dringend optreden van de politie vereist".
Lees ook: Abdellatif Hammouchi benoemt nieuwe topambtenaren
Deze richtlijn van de directeur van de veiligheidsdienst DGSN en de inlichtingendienst DGST, beoogt de kwaliteit van de dienstverlening aan de burgers, die vaak klagen dat hun zaken traag worden behandeld, te verbeteren.
Spanje onvoorbereid op druk van Marokko
Nasser Zefzafi in Al Hoceima met doodzieke vader
Vier Marokkaanse fysici in wereldtop
Vrouw probeert vliegtuigdeur te openen op vlucht naar Marokko
Marokko verslaat Senegal en plaats zich voor finale
Hamza Igamane weigert te spelen, club woedend
Spanje onvoorbereid op druk van Marokko
Nasser Zefzafi in Al Hoceima met doodzieke vader
Vier Marokkaanse fysici in wereldtop
Marokko jaagt op ’master copy’ goederen
Duitse investeerder miljoenenproject in Marokko door bureaucratie
Marokkaanse politici naar buitenland gevlucht
Moulay Hassan ontmoet Palestijnse kinderen in Tetouan (video)
Zomer van wanorde in Al Hoceima