29 september 2022 - 14:00 - Marokko
In een communiqué dat maandag naar al zijn diensten werd gestuurd, vroeg de directeur-generaal van de Nationale veiligheidsdienst (DGSN) Abdellatif Hammouchi dat klachten van Marokkanen "snel en positief" worden behandeld, zowel op het niveau van de commissariaten als op het niveau van de diensten die permanentie verlenen.
Abdellatif Hammouchi eist van zijn personeel meer ernst en striktheid bij de uitvoering van hun taken. In zijn nieuwe instructies vraagt hij de politieagenten om "op verantwoorde wijze zorg te dragen voor hulpbehoevenden en meteen aan al hun behoeften en noden te voldoen".
Lees ook: Politiebaas Hammouchi wil "vriendelijkere" agenten
Hij dringt er bij hen op aan te beseffen dat "elke burger die de politie benadert, ongetwijfeld een dringende klacht heeft die dringend optreden van de politie vereist".
Lees ook: Abdellatif Hammouchi benoemt nieuwe topambtenaren
Deze richtlijn van de directeur van de veiligheidsdienst DGSN en de inlichtingendienst DGST, beoogt de kwaliteit van de dienstverlening aan de burgers, die vaak klagen dat hun zaken traag worden behandeld, te verbeteren.
H&M goes Marrakech in nieuwe collectie
Megaproject gaspijpleiding Marokko-Nigeria start in Dakhla
Marokkanen in opstand tegen zomertijd
Marokko: 430 km aan HSL-lijnen in 5 jaar
Racisme in België live op televisie onthuld
Ongelooflijke comeback: Marokko Afrikaans kampioen zaalvoetbal!
Megaproject gaspijpleiding Marokko-Nigeria start in Dakhla
Marokkanen in opstand tegen zomertijd
Marokko: 430 km aan HSL-lijnen in 5 jaar
Marokko bouwt gigantische scheepswerf om Spanje (en Europa) uit te dagen
Veel vluchten naar Marokko geannuleerd
Marokko en Algerije wedijveren ook over militair budget
Douanier in joggingbroek! Marokko kijkt verbaasd
Nador maakt van Kariat Arekmane vakantieparadijs