16 januari 2022 - 16:20 - Economie
Marokko is een van de snelste groeimarkten voor de Duitse fabrikant van luxeauto’s Porsche. Deze is van plan zijn netwerk van oplaadpunten uit te breiden.
Marokko is de derde groeimarkt voor de Duitse luxe automobielproducent Porsche, aldus Manfred Braunl, president van Porsche Midden-Oosten en Afrika. Hij sprak over de enorme expansieplannen van de autobouwer in Marokko. Porsche wil een nationaal netwerk van oplaadpunten tot stand brengen. Hiertoe had de Duitse producent gepland om tegen eind vorig jaar 33 oplaadpunten aan te kunnen bieden.
Lees ook: Automarkt Marokko: luxe presteert goed
Porsche is gestart met het Porsche Destination Charging-programma bestaande uit 3152 AC-laadstations in 20 landen om de verkoop van elektrische auto’s te stimuleren. Deze zijn gepland in Luxe hotels zoals Mamounia, Sofitel Marrakech, Sofitel Tamuda Bay, Syrayan Boutique Hotel, Paradis Plage en Hyatt Taghazout. In de nabije toekomst wil de Duitse fabrikant oplaadpunten plaatsen in de hotels Sofitel Jardin des roses, Sofitel Tour Blanche, Fairmont Royal Palm Hotel, Fairmont Residences Royal Palm, Complexe la Corniche en Restaurant du Port Mohammedia.
Lees ook: Tesla binnenkort in Marokko gecommercialiseerd?
Het actieplan van Porsche toont aan dat men zich realiseert dat er een groot probleem is dat het gebruik van elektrische auto’s in de weg staat. Het tekort aan oplaadpunten is heel problematisch voor liefhebbers van elektrovoertuigen en vormt een obstakel voor de verkoop van het product. In een enquête van The Economist noemden de ondervraagden "range anxiety of actieradiusangst”, angst om een voertuig niet tijdig te kunnen laden, als de voornaamste reden voor de weigerachtigheid om te kiezen voor elektrische voertuigen.
Verstopt pareltje: Boujibar park in Al Hoceima
Zeldzaam fenomeen op strand Chefchaouen
Prijzen dalen in Marokko, maar niet overal
Marokko maakt einde aan monopolie Spaanse groep
VS trekt visa Marokkaanse studenten in
Marokkaanse vastgoedsector in diepe crisis
Prijzen dalen in Marokko, maar niet overal
Marokko maakt einde aan monopolie Spaanse groep
Braziliaan domineert supermarkten in Marokko
Stellantis brengt productie succesmodel naar Marokko
Hogere belasting op komst voor grondbezitters in Marokko
Ouezzane krijgt economische zone voor 8000 ambachtslieden
Marokko grootmacht in blauwe bessen geworden
Dirham onder druk door euro, maar reserves groeien gestaag