16 januari 2022 - 16:20 - Economie
Marokko is een van de snelste groeimarkten voor de Duitse fabrikant van luxeauto’s Porsche. Deze is van plan zijn netwerk van oplaadpunten uit te breiden.
Marokko is de derde groeimarkt voor de Duitse luxe automobielproducent Porsche, aldus Manfred Braunl, president van Porsche Midden-Oosten en Afrika. Hij sprak over de enorme expansieplannen van de autobouwer in Marokko. Porsche wil een nationaal netwerk van oplaadpunten tot stand brengen. Hiertoe had de Duitse producent gepland om tegen eind vorig jaar 33 oplaadpunten aan te kunnen bieden.
Lees ook: Automarkt Marokko: luxe presteert goed
Porsche is gestart met het Porsche Destination Charging-programma bestaande uit 3152 AC-laadstations in 20 landen om de verkoop van elektrische auto’s te stimuleren. Deze zijn gepland in Luxe hotels zoals Mamounia, Sofitel Marrakech, Sofitel Tamuda Bay, Syrayan Boutique Hotel, Paradis Plage en Hyatt Taghazout. In de nabije toekomst wil de Duitse fabrikant oplaadpunten plaatsen in de hotels Sofitel Jardin des roses, Sofitel Tour Blanche, Fairmont Royal Palm Hotel, Fairmont Residences Royal Palm, Complexe la Corniche en Restaurant du Port Mohammedia.
Lees ook: Tesla binnenkort in Marokko gecommercialiseerd?
Het actieplan van Porsche toont aan dat men zich realiseert dat er een groot probleem is dat het gebruik van elektrische auto’s in de weg staat. Het tekort aan oplaadpunten is heel problematisch voor liefhebbers van elektrovoertuigen en vormt een obstakel voor de verkoop van het product. In een enquête van The Economist noemden de ondervraagden "range anxiety of actieradiusangst”, angst om een voertuig niet tijdig te kunnen laden, als de voornaamste reden voor de weigerachtigheid om te kiezen voor elektrische voertuigen.
Moderne Amerikaanse pantserwagens voor Marokko
Marrakech zet offensief in tegen criminaliteit
Burgemeester Karim Bouamrane prijkt op voorpagina New York Times
Gianni Infantino wakkert spanningen aan tussen Marokko en Spanje
Tanger: ambtenaren zwaar gestraft
Marokkaanse YouTuber vier jaar cel in
Dirham stijgt sterk ten opzichte van de euro
Marokkanen gaan meer betalen voor dure auto’s
Vlees te duur in Marokko, consumenten ontevreden
Onderzeese zeekabelproject Marokko-VK veel duurder dan verwacht
Luchthaven Marrakech te klein, ambitieus uitbreidingsplan onthuld
Air Algérie haalt Royal Air Maroc in
Koffieprijzen krijgen bittere nasmaak in Marokko
3 miljard dirham omzet: gamemarkt in Marokko explodeert