13 oktober 2020 - 14:20 - Marokko
Marokkaans drankbedrijf ’Société Boissons du Maroc’ heeft het moeilijk door de coronacrisis. Om die reden heeft het bedrijf de verkoopprijs van haar biermerken verhoogd.
De groothandelsprijs voor een blikje Flag Pils of Stork van 33 cl is gestegen van 11 naar 12 dirham, een stijging van 10%. De reactie van slijterijen liet niet lang op zich wachten, de prijzen van het bier die het drankenbedrijf maakt, werden onmiddellijk verhoogd met 5 dirham. Voor consumenten is dit slecht nieuws.
Bedrijvengroep ’Société des Boissons du Maroc’ behaalde in de eerste helft van 2020 een nettowinst van 33 miljoen dirham, dat is een daling van 65% ten opzichte van het jaar daarvoor in dezelfde periode.
Boom hotelsector in Marokko baart zorgen op Canarische Eilanden
Sekstoerisme in Marrakech: AMDH woedend
Marokkaanse militaire uitgaven dalen, Algerijnse uitgaven versnellen
Algerijnse bondscoach Tanzania vecht schorsing na kritiek op Marokko aan
Meisje bijna ontvoerd in Beni Mellal
Dounia Boutazout presenteert nieuw seizoen Lalla Laaroussa
Sekstoerisme in Marrakech: AMDH woedend
Marokkaanse militaire uitgaven dalen, Algerijnse uitgaven versnellen
Meisje bijna ontvoerd in Beni Mellal
Officieel evenement voor Kroonprins Moulay Hassan (foto’s)
Marokkaanse ’halal datingapp’ stuit op kritiek
Marokkaanse citrusproductie daalt alarmerend
Amerikaanse legerverantwoordelijke waarschuwt voor oorlog Marokko-Algerije
Verkiezing jongste vrouwelijke burgemeester van Marokko ongeldig verklaard