13 oktober 2020 - 14:20 - Marokko
Marokkaans drankbedrijf ’Société Boissons du Maroc’ heeft het moeilijk door de coronacrisis. Om die reden heeft het bedrijf de verkoopprijs van haar biermerken verhoogd.
De groothandelsprijs voor een blikje Flag Pils of Stork van 33 cl is gestegen van 11 naar 12 dirham, een stijging van 10%. De reactie van slijterijen liet niet lang op zich wachten, de prijzen van het bier die het drankenbedrijf maakt, werden onmiddellijk verhoogd met 5 dirham. Voor consumenten is dit slecht nieuws.
Bedrijvengroep ’Société des Boissons du Maroc’ behaalde in de eerste helft van 2020 een nettowinst van 33 miljoen dirham, dat is een daling van 65% ten opzichte van het jaar daarvoor in dezelfde periode.
Zorgen om dodelijke weg in Noord-Marokko
Emirati kroonprins richt holding op in Marokko
Moulay Hassan in Tanger, ook Lalla Salma verwacht
Ihattaren kiest definitief voor Marokko boven Nederland
Hakim Ziyech met moeder, Nayef Aguerd en Kurt Zouma in Marrakech
Nieuwe metaalvondsten in Marokko: koper, goud en zilver
Zorgen om dodelijke weg in Noord-Marokko
Moulay Hassan in Tanger, ook Lalla Salma verwacht
Nieuwe metaalvondsten in Marokko: koper, goud en zilver
Tanger verscherpt bouwcontrole na mislukt project
Drones, helikopters, raketten… Marokko bereidt zich voor
Oorlog Iran-Israël: Royal Air Maroc kalmeert reizigers
Marokko staat voor nieuwe extreme hittegolf
Hoe probleemprojecten in Marokko door criminelen worden gebruikt