16 juni 2022 - 15:40 - Economie
Met het oog op de modernisering van haar distributienetwerk, heeft postbedrijf Barid Al-Maghrib dinsdag 225 in Marokko geproduceerde elektrische voertuigen, in het verkeer gebracht. De auto’s zijn uitsluitend bestemd voor de postdiensten in het koninkrijk.
Het bedrijf heeft in 2020 een overeenkomst ondertekend met Stellantis Kenitra, voor het ontwerp van de elektrische voertuigen van het type Citroën Ami, schrijft Menara. Met zijn actieradius van 75 km, een snelheid van 45 km/u en een volledige herlading in 3 uur op een standaard huishoudelijke stekker, is de Ami vooral gemaakt voor het dagelijks gebruik. De elektrische voertuigen zullen door het Marokkaanse postbedrijf in 42 steden in alle regio’s op de weg worden gebracht. Hun inzet is ook afhankelijk van de omvang en het volume van de te verdelen postpakketten, zo is bepaald.
Lees ook: Elektrische Dacia Spring dit jaar nog in Marokko verkocht
Tijdens de lanceringsceremonie zei minister Ryad Mezzour van Industrie en Handel, dat het koninkrijk met sereniteit stappen zet in zijn energietransitie. De keuze maakt deel uit van een eco-verantwoordelijke aanpak, die inspeelt op de wereldwijde bezorgdheid over de klimaatverandering en die door de Marokkaanse industrie ten dienste wordt gesteld van de modernisering en de nabijheid van de openbare diensten die aan de burgers worden verleend.
Lees ook: In Marokko geassembleerde elektrische motorfietsen op de markt
El Messaoudi Abdeladim, directeur van de activiteitenpool van Barid Al-Maghrib, benadrukte van zijn kant dat de voertuigen, die als echte springplanken naar een nieuw tijdperk worden beschouwd, beantwoorden aan de doelstelling van het bedrijf om eco-mobiliteit in te voeren en zo bij te dragen tot de vermindering van de CO₂-uitstoot en een schone en duurzame mobiliteit.
Ongerustheid in Tanger door grote actie bij Bank Al-Maghrib
Turbo voor de rechter voor moord op echtgenoot Rym Fikri
H&M goes Marrakech in nieuwe collectie
Megaproject gaspijpleiding Marokko-Nigeria start in Dakhla
Marokkanen in opstand tegen zomertijd
Marokko: 430 km aan HSL-lijnen in 5 jaar
Oneerlijke Concurrentie? Europa klaagt over Marokkaanse avocado-import
Marokko pompt honderden miljarden in transformatie
Doorbraak in Marokkaans gasproject in Tendrara
Grote Zwitserse groep vestigt zich in Marokko
Marokko zoekt LNG-terminal voor Nador West Med
Export watermeloenen naar EU, Marokko verliest
Woede in Casablanca om peperdure waterrekening
Sluiting B.Laban-winkels in Egypte door schadelijke bacterie: volgt Marokko?