2 oktober 2023 - 19:00 - Economie
Royal Air Maroc zet een baanbrekende stap in de luchtvaartbranche met een nieuw prijsbeleid dat sterk leunt op kunstmatige intelligentie (AI). De Marokkaanse luchtvaartmaatschappij werkt daarvoor samen met tech-startup Fetcherr, een specialist op dit gebied.
Deze innovatieve samenwerking vloeit voort uit de Royal Air Maroc Digital Open Innovation, een programma dat gericht is op het ontwikkelen van vooruitstrevende diensten en producten voor klanten en medewerkers. Uit een selectie van 300 startups, die oplossingen boden in 12 categorieën, was Fetcherr één van de 10 bedrijven die werden uitgenodigd om hun concept te presenteren. De startup overtuigde het management van Royal Air Maroc, wat resulteerde in een samenwerkingsovereenkomst.
Lees ook: Historische overeenkomst voor Royal Air Maroc
"We geloven dat generatieve AI-technologie de toekomst van de luchtvaart is. We zijn vereerd dat Royal Air Maroc onze unieke tarief- en voorraadbeheeroplossing erkent," reageerde Roy Cohen, CEO en mede-oprichter van Fetcherr. Royal Air Maroc bevestigde dat de samenwerking met Fetcherr en de implementatie van hun innovatieve Generative Pricing Engine (GPE) cruciaal is voor de innovatiestrategie in inkomstenbeheer.
Lees ook: Royal Air Maroc: 200 vliegtuigen gepland tegen 2037
Fetcherr’s GPE is het eerste generatieve AI-model gebaseerd op de dynamiek van de markt. Het optimaliseert automatisch prijzen afhankelijk van de marktvariabelen. Het geavanceerde systeem belooft automatisering van processen, real-time prijspublicatie, optimalisatie van operaties en een boost in inkomsten, aldus de verklaring.
Ilias Akhomach wijst miljoenen uit Saoedi-Arabië af
Dronken rechter pleegt vluchtmisdrijf na ongeval in Marokko
Marokko overweegt herinvoering visumplicht voor Algerijnen
Mohamed Ihattaren maakt comeback: "Over een half jaar weer in Oranje"
Tranen van geluk bij gender reveal Manal Benchlikha (video)
Marokkanen eisen visumplicht voor Europese toeristen
Egyptische groep koopt vier hotels in Marokko
Marokko’s ’groene goud’ krijgt concurrentie
De paradoxen van Marokkaanse olijfolie
CMA CGM verhoogt prijs voor vervoer naar Marokko
Nieuwe ontwikkeling voor tunnel Marokko-Spanje
Nieuwe mijlpaal voor Nigeria-Marokko gaspijpleiding
Marokko introduceert CO2-belasting
Toerisme Marokko 2023: cijfers en trends