2 oktober 2023 - 19:00 - Economie
Royal Air Maroc zet een baanbrekende stap in de luchtvaartbranche met een nieuw prijsbeleid dat sterk leunt op kunstmatige intelligentie (AI). De Marokkaanse luchtvaartmaatschappij werkt daarvoor samen met tech-startup Fetcherr, een specialist op dit gebied.
Deze innovatieve samenwerking vloeit voort uit de Royal Air Maroc Digital Open Innovation, een programma dat gericht is op het ontwikkelen van vooruitstrevende diensten en producten voor klanten en medewerkers. Uit een selectie van 300 startups, die oplossingen boden in 12 categorieën, was Fetcherr één van de 10 bedrijven die werden uitgenodigd om hun concept te presenteren. De startup overtuigde het management van Royal Air Maroc, wat resulteerde in een samenwerkingsovereenkomst.
Lees ook: Historische overeenkomst voor Royal Air Maroc
"We geloven dat generatieve AI-technologie de toekomst van de luchtvaart is. We zijn vereerd dat Royal Air Maroc onze unieke tarief- en voorraadbeheeroplossing erkent," reageerde Roy Cohen, CEO en mede-oprichter van Fetcherr. Royal Air Maroc bevestigde dat de samenwerking met Fetcherr en de implementatie van hun innovatieve Generative Pricing Engine (GPE) cruciaal is voor de innovatiestrategie in inkomstenbeheer.
Lees ook: Royal Air Maroc: 200 vliegtuigen gepland tegen 2037
Fetcherr’s GPE is het eerste generatieve AI-model gebaseerd op de dynamiek van de markt. Het optimaliseert automatisch prijzen afhankelijk van de marktvariabelen. Het geavanceerde systeem belooft automatisering van processen, real-time prijspublicatie, optimalisatie van operaties en een boost in inkomsten, aldus de verklaring.
Algerijn die van Sebta naar Marokko probeerde te zwemmen had zwaar geheim
Schotse globetrotter Alice Morrison ontkracht clichébeeld van Marokko (video)
Marokkaanse actrice onder vuur door outfit op filmfestival (foto’s)
Marokkaanse Nederlander staat terecht in Marokko voor doodrijden gendarme
Grote fraudezaak gericht op Marokkanen ontdekt in Sebta
Prijsexplosie tomaten in Marokko: de oorzaken begrijpen
Prijsexplosie tomaten in Marokko: de oorzaken begrijpen
Marokko, draaischijf voor Chinese auto-industrie in Europa
Redenen voor vertrek H&M en Starbucks uit Marokko
Marokko: nieuwe belasting verhoogt prijs smartphones
Opkomst autosector en fosfaatcrisis: de twee gezichten van de Marokkaanse economie
Dilemma rond watermeloen in Marokko, lobby’s oefenen druk uit
Starbucks en H&M verlaten Marokko, boycot oorzaak?
Brandstof: goed nieuws voor de Marokkanen