13 juli 2021 - 19:00 - Economie
Royal Air Maroc is niet erg optimistisch over een spoedige terugkeer naar een normale situatie. De vooruitzichten zijn voor de nationale luchtvaartmaatschappij niet erg positief.
Na de heropening van het Marokkaanse luchtruim op 15 juni, kwam er een stormloop op gang naar Royal Air Maroc. De nationale luchtvaartmaatschappij registreerde een recordaantal passagiers voor haar aanbod, zozeer zelfs dat zij extra vluchten heeft moeten inzetten.
Lees ook: Royal Air Maroc lanceert 11 nieuwe routes naar Europa
In totaal zijn er al meer dan een miljoen retourtickets verkocht en zijn er extra vliegtickets beschikbaar vanuit Nederland, België, Frankrijk en Italië voor de maand juli. Royal Air Maroc heeft vier Airbus A321-vliegtuigen moeten huren van SmartLynx Airlines, om aan de grote vraag te kunnen voldoen. Er zijn ook zeven andere vliegtuigen gecharterd voor de maand juli.
Ondanks dit mooie herstel is het optimisme bij Royal Air Maroc niet groot. "We moeten ons geen illusies maken, we zullen tot 2024 of zelfs 2025 moeten wachten, voordat we dezelfde activiteitscijfers kunnen verwachten als behaald in het referentiejaar 2019," vertelt een bron bij het bedrijf aan Panorapost. Indien de huidige trend aanhoudt en het Marokkaanse luchtruim open blijft, zou het bedrijf zo’n 50-60% van zijn normale omzet kunnen bereiken.
Ezel verminkt in Marokko, beul vervolgd
Sahara: Omar Hilale’s droge antwoord aan Algerije
Sjeik Sar lanceert controversieel "halal Tinder"
Marokkaanse ambachtslieden "willekeurig" vastgehouden in Algerije
Marokkanen gaan meer betalen voor dure auto’s
Achraf Hakimi haalt Hakim Ziyech in
Marokkanen gaan meer betalen voor dure auto’s
Vlees te duur in Marokko, consumenten ontevreden
Onderzeese zeekabelproject Marokko-VK veel duurder dan verwacht
Luchthaven Marrakech te klein, ambitieus uitbreidingsplan onthuld
Air Algérie haalt Royal Air Maroc in
Koffieprijzen krijgen bittere nasmaak in Marokko
3 miljard dirham omzet: gamemarkt in Marokko explodeert
Marokko: cafés profiteren van Eid om prijzen op te drijven