13 juli 2021 - 19:00 - Economie
Royal Air Maroc is niet erg optimistisch over een spoedige terugkeer naar een normale situatie. De vooruitzichten zijn voor de nationale luchtvaartmaatschappij niet erg positief.
Na de heropening van het Marokkaanse luchtruim op 15 juni, kwam er een stormloop op gang naar Royal Air Maroc. De nationale luchtvaartmaatschappij registreerde een recordaantal passagiers voor haar aanbod, zozeer zelfs dat zij extra vluchten heeft moeten inzetten.
Lees ook: Royal Air Maroc lanceert 11 nieuwe routes naar Europa
In totaal zijn er al meer dan een miljoen retourtickets verkocht en zijn er extra vliegtickets beschikbaar vanuit Nederland, België, Frankrijk en Italië voor de maand juli. Royal Air Maroc heeft vier Airbus A321-vliegtuigen moeten huren van SmartLynx Airlines, om aan de grote vraag te kunnen voldoen. Er zijn ook zeven andere vliegtuigen gecharterd voor de maand juli.
Ondanks dit mooie herstel is het optimisme bij Royal Air Maroc niet groot. "We moeten ons geen illusies maken, we zullen tot 2024 of zelfs 2025 moeten wachten, voordat we dezelfde activiteitscijfers kunnen verwachten als behaald in het referentiejaar 2019," vertelt een bron bij het bedrijf aan Panorapost. Indien de huidige trend aanhoudt en het Marokkaanse luchtruim open blijft, zou het bedrijf zo’n 50-60% van zijn normale omzet kunnen bereiken.
Zon, zee, strand: Martil herovert zijn kusten
Luchthaven Tetouan wordt fors groter
Vrouw rapper Gims verlaat man én Marrakech
Noord-Marokko worstelt met bedelende kinderen
Royal Air Maroc wil luxe voor iedereen
Eeuwen na Al-Andalus keert Arabisch terug in Spanje
Forbes plaatst Marokkaanse banken tussen grootste ter wereld
Marokko’s auto-industrie groeit, Spanje onder druk
Belasting betalen in Marokko verandert
Emirati kroonprins richt holding op in Marokko
Marokkaanse dirham houdt stand
Blauwe energie: Spaans geld voor eerste offshore windpark Marokko
Marokko slaat alarm: Russisch gokapp plundert deviezen
Marokko verdrievoudigt paprika-export naar Spanje