4 mei 2020 - 16:00 - Economie
Het Marokkaans verkeersbureau ONMT wil de toeristische sector redden dankzij de interne vraag in de komende maanden.
L’économiste bericht dat het management van het ONMT aan toerismeprofessionals, en voornamelijk hotels, heeft gevraagd om hun prijzen te herzien voor lokale toeristen.
Het is volgens het verkeersbureau noodzakelijk dat "het nationaal toerisme niet meer als het vijfde wiel aan de wagen wordt beschouwd waarvoor men enkel interesse toont wanneer de internationale situatie slecht is".
Het lokaal toerisme is doorgaans goed voor 30 procent van alle overnachtingen in Marokkaanse hotels. Reden daarvan is dat er "een echt beleid ontbreekt inzake duur, prijs en aanbod".
Om daar verandering in te brengen heeft het ONMT de campagne #3lamantla9aw gelanceerd. Het doel is de Marokkanen bewust te maken van de "Made in Morocco" om de toeristische sector te steunen tijdens en na de coronacrisis.
Geldafpersing op Marokkaanse weg (video)
Europa zoekt naar deze vermiste Marokkaanse topsporters
Politicus vast voor vastgoedfraude in Tanger
Belangrijke verbindingsweg in Nador is "een schande"
Marokkaans raadslid doneert lever om tante te redden
Nederlander betrapt met camper vol hasj bij grens Marokko
Marokko kiest voor nieuw belastingstelsel
Royal Air Maroc floreert, Air Algérie blijft achter
Chinese auto-invasie in Marokko baart zorgen
Marokko’s kostelijke strijd om oogsten te redden
Russische diesel via Marokko naar Spanje gesmokkeld
Slim belasting besparen op je woning in Marokko
Emirates werft massaal cabinepersoneel in Marokko
Hollands groen verovert Marokko!