4 mei 2020 - 16:00 - Economie
Het Marokkaans verkeersbureau ONMT wil de toeristische sector redden dankzij de interne vraag in de komende maanden.
L’économiste bericht dat het management van het ONMT aan toerismeprofessionals, en voornamelijk hotels, heeft gevraagd om hun prijzen te herzien voor lokale toeristen.
Het is volgens het verkeersbureau noodzakelijk dat "het nationaal toerisme niet meer als het vijfde wiel aan de wagen wordt beschouwd waarvoor men enkel interesse toont wanneer de internationale situatie slecht is".
Het lokaal toerisme is doorgaans goed voor 30 procent van alle overnachtingen in Marokkaanse hotels. Reden daarvan is dat er "een echt beleid ontbreekt inzake duur, prijs en aanbod".
Om daar verandering in te brengen heeft het ONMT de campagne #3lamantla9aw gelanceerd. Het doel is de Marokkanen bewust te maken van de "Made in Morocco" om de toeristische sector te steunen tijdens en na de coronacrisis.
Marokkaanse familie El Ballouti terroriseert België
Ongerustheid in Tanger door grote actie bij Bank Al-Maghrib
Turbo voor de rechter voor moord op echtgenoot Rym Fikri
H&M goes Marrakech in nieuwe collectie
Megaproject gaspijpleiding Marokko-Nigeria start in Dakhla
Marokkanen in opstand tegen zomertijd
Oneerlijke Concurrentie? Europa klaagt over Marokkaanse avocado-import
Marokko pompt honderden miljarden in transformatie
Doorbraak in Marokkaans gasproject in Tendrara
Grote Zwitserse groep vestigt zich in Marokko
Marokko zoekt LNG-terminal voor Nador West Med
Export watermeloenen naar EU, Marokko verliest
Woede in Casablanca om peperdure waterrekening
Sluiting B.Laban-winkels in Egypte door schadelijke bacterie: volgt Marokko?