4 mei 2020 - 16:00 - Economie
Het Marokkaans verkeersbureau ONMT wil de toeristische sector redden dankzij de interne vraag in de komende maanden.
L’économiste bericht dat het management van het ONMT aan toerismeprofessionals, en voornamelijk hotels, heeft gevraagd om hun prijzen te herzien voor lokale toeristen.
Het is volgens het verkeersbureau noodzakelijk dat "het nationaal toerisme niet meer als het vijfde wiel aan de wagen wordt beschouwd waarvoor men enkel interesse toont wanneer de internationale situatie slecht is".
Het lokaal toerisme is doorgaans goed voor 30 procent van alle overnachtingen in Marokkaanse hotels. Reden daarvan is dat er "een echt beleid ontbreekt inzake duur, prijs en aanbod".
Om daar verandering in te brengen heeft het ONMT de campagne #3lamantla9aw gelanceerd. Het doel is de Marokkanen bewust te maken van de "Made in Morocco" om de toeristische sector te steunen tijdens en na de coronacrisis.
Marokko verscherpt regels voor Hadj en Omra
Man steekt eigen broer dood na ruzie in Martil
Canadese groep vindt nieuwe goudzone in Marokko
Strenge controle op brandstof in Marokko
Marokkaanse diaspora massaal naar huis
Duizenden banen bedreigd in Marokko
Strenge controle op brandstof in Marokko
Chinees miljardenproject in Marokko: duizenden banen op komst
De gok van Marokko: 30 miljard euro voor groene waterstof
China pompt 18 miljard in Marokko’s duurzame toekomst
Marokko verdedigt omstreden exportbeleid olijven
Sterke Marokkaanse dirham in opmars tegen dollar en euro
Belastingontduiking in Marokko floreert door juridisch gat
Miljardair Patrick Drahi verkoopt Marokkaans callcenter door miljardenschulden