5 maart 2013 - 16:46 - Economie
Mohamed Sajid, burgemeester van Casablanca, en Youssef Draiss, baas van Casa Transport, begeven zich dinsdag in Turkije. Ginder moeten ze een aantal partnerschappen afronden voor de financiering van een tweede tramlijn in Casablanca.
Daarnaast wil Marokko graag leren van de Turkse ervaring met tramvervoer. De tweede tramlijn in Casablanca, moet de wijken Sidi Othmane Ben Msik, Sbata, Al Fida en Mers Sultan verbinden, via de Boulevard Mohammed VI. De tramlijn gaat circa 9 miljard dirham kosten.
Sinds de start van de eerste tramlijn tussen Sidi Moumen en Ain Diab, krijgen de lokale autoriteiten veel kritiek. In vele wijken heerst immers heel wat onvrede omdat de tram er niet komt. Daarom moet de tweede lijn zoveel mogelijk wijken gaan verbinden.
De tram in Casablanca vervoert sinds 12 december, 45.000 passagiers per dag. Deze maand komen er 37 tramwagens bij en zal het aantal passagiers toenemen tot 250.000.
Prins Moulay Rachid op spoedtop in Qatar
Het verhaal van Marokkaanse Nada, die als 9-jarige door een sekte werd ontvoerd
Luxeleven Redouan wordt zijn ondergang in België
Marokko mikpunt van lastercampagne op TikTok?
Redouan Achergui krijgt 30 jaar cel voor moord op Yentl Heylen
Dieven in Marokko imiteren ’La Casa de papel’
China pompt 18 miljard in Marokko’s duurzame toekomst
Marokko verdedigt omstreden exportbeleid olijven
Sterke Marokkaanse dirham in opmars tegen dollar en euro
Belastingontduiking in Marokko floreert door juridisch gat
Miljardair Patrick Drahi verkoopt Marokkaans callcenter door miljardenschulden
Historische prijsdaling olijfolie in Marokko
Marokko krijgt (eindelijk) toegang tot Amerikaanse vismarkt
Marokko blokkeert lading runderen, duizenden dieren vast in haven