5 maart 2013 - 16:46 - Economie
Mohamed Sajid, burgemeester van Casablanca, en Youssef Draiss, baas van Casa Transport, begeven zich dinsdag in Turkije. Ginder moeten ze een aantal partnerschappen afronden voor de financiering van een tweede tramlijn in Casablanca.
Daarnaast wil Marokko graag leren van de Turkse ervaring met tramvervoer. De tweede tramlijn in Casablanca, moet de wijken Sidi Othmane Ben Msik, Sbata, Al Fida en Mers Sultan verbinden, via de Boulevard Mohammed VI. De tramlijn gaat circa 9 miljard dirham kosten.
Sinds de start van de eerste tramlijn tussen Sidi Moumen en Ain Diab, krijgen de lokale autoriteiten veel kritiek. In vele wijken heerst immers heel wat onvrede omdat de tram er niet komt. Daarom moet de tweede lijn zoveel mogelijk wijken gaan verbinden.
De tram in Casablanca vervoert sinds 12 december, 45.000 passagiers per dag. Deze maand komen er 37 tramwagens bij en zal het aantal passagiers toenemen tot 250.000.
Toerisme Marokko: zorgwekkende daling inkomsten
Oussama El Azzouzi: sterke concurrent voor Sofyan Amrabat
Marhaba 2024 belooft extra druk te worden
Boom hotelsector in Marokko baart zorgen op Canarische Eilanden
Sekstoerisme in Marrakech: AMDH woedend
Marokkaanse militaire uitgaven dalen, Algerijnse uitgaven versnellen
Toerisme Marokko: zorgwekkende daling inkomsten
Marokko: nieuwe trends in vastgoedmarkt
Europa wil strengere regels voor import citrusfruit uit Marokko
Dirham stijgt sterk ten opzichte van de euro
Marokkanen gaan meer betalen voor dure auto’s
Vlees te duur in Marokko, consumenten ontevreden
Onderzeese zeekabelproject Marokko-VK veel duurder dan verwacht
Luchthaven Marrakech te klein, ambitieus uitbreidingsplan onthuld