Zoeken

Royal Air Maroc opnieuw onder vuur

19 april 2020 - 15:10 - Economie

©

Royal Air Maroc krijgt veel kritiek sinds de schorsing van alle vluchten en de sluiting van het luchtruim in Marokko. De luchtvaartmaatschappij wordt ervan beschuldigd vragen van gedupeerde klanten niet te beantwoorden.

L’Economiste bericht dat honderden klanten van Royal Air Maroc al weken tevergeefs proberen om de call center van de luchtvaartmaatschappij telefonisch te contacteren. Ook e-mails worden niet beantwoord.

"De berichten over de terugbetaling zijn niet duidelijk of overtuigend... Mijn e-mail is al twee weken onbeantwoord... Geen antwoord op de validatie van de uitsteldatum van mijn ticket ... Geen antwoord over de waarde van mijn voucher... Met wie moet ik contact opnemen voor terugbetaling of het annuleren van tickets?... Waarom kan er opnieuw online tickets worden geboekt terwijl de grenzen gesloten blijven?" zijn zoveel vragen en berichten van klanten.

Volgens Royal Air Maroc is de klantendienst telefonisch niet bereikbaar omdat de call center gesloten is als gevolg van de noodtoestand. Een voicemailbericht nodigt klanten uit om een e-mail te sturen naar callcenter@royalairmaroc.com. De groep stelt al 12.000 dossiers te hebben behandeld en dat 4500 aanvragen nog in behandeling zijn.

Royal Air Maroc houdt ook vol dat veel klanten tevreden zijn met de informatie die ze hebben gekregen en de behandeling van hun verzoeken. Sommige passagiers bevestigen een bericht te hebben ontvangen over de annulering van hun vlucht met excuses van de groep. De luchtvaartmaatschappij zou een systeem hebben opgezet voor de terugbetaling of de boeking van een vervangende vlucht.

Bladna.nl

Bladna.nl - 2020 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team