Koning Mohammed VI toch niet naar Algerije
Koning Mohammed VI zal uiteindelijk niet deelnemen aan de top van de Arabische Liga die vandaag, dinsdag 1 november, in Algiers van start gaat.
8 september 2022 - 17:00 - Marokko
Algerije heeft Palestina en Egypte reeds uitgenodigd om deel te nemen aan de volgende top van de Arabische Liga die op 1 en 2 november doorgaat op zijn grondgebied. Zal Marokko ook een uitnodiging ontvangen voor de topbijeenkomst?
Sinds maandag deelt het hoofd van de Algerijnse diplomatie, Ramtane Lamamra, uitnodigingskaarten uit aan de landen die worden uitgenodigd voor de topbijeenkomst van de Arabische Liga op 1 en 2 november. Hij heeft de uitnodigingskaarten persoonlijk overhandigd aan de president Mahmoud Abbas van Palestina en aan de Egyptische president Abdelfattah Al Sissi. Hoe zit het met Marokko, waarmee Algerije al meer dan een jaar geen diplomatieke betrekkingen meer onderhoudt?
Lees ook: Syrië weigert deel te nemen aan Arabische top in Algerije
De Algerijnse minister van Buitenlandse Zaken kreeg enkel de opdracht tot de overhandiging van de uitnodigingen van Mahmoud Abbas en Abdel Fattah Al Sissi. Andere ministers zijn verantwoordelijk voor het uitdelen van de resterende uitnodigingen aan de andere landen die voor de bijeenkomst worden uitgenodigd.
Lees ook: Marokko-Algerije: diplomatieke betrekkingen al jaar verbroken
Er zal ook een minister worden aangewezen om de uitnodiging voor deelname aan de topbijeenkomst van de Arabische Liga in Algiers aan Marokko te bezorgen, meldt TSA. De verbreking van de diplomatieke betrekkingen heeft bijgevolg geen negatieve gevolgen voor de deelname aan multilaterale evenementen.
Lees meer
Koning Mohammed VI zal uiteindelijk niet deelnemen aan de top van de Arabische Liga die vandaag, dinsdag 1 november, in Algiers van start gaat.
Is er vooruitgang in het verminderen van de crisis tussen Algiers en Rabat? Minister Nasser Bourita van Buitenlandse zaken heeft op dinsdag 27 september bezoek gehad van de...
Koning Mohammed VI, die in Algiers verwacht werd om de Arabische top op 1 en 2 november bij te wonen, zal de reis niet maken. Hij nam een gemotiveerde beslissing.
Koning Mohammed VI zal naar verwachting de volgende Arabische top, die op 1 en 2 november in Algiers zal plaatsvinden, persoonlijk bijwonen.
Nasser Bourita, minister van Buitenlandse Zaken, sprak voor het eerst over de deelname van Koning Mohammed VI aan de top van de Arabische Liga in Algerije. De Marokkaanse vorst...