Marokko: noodtoestand opnieuw met maand verlengd
Marokko heeft donderdag besloten om de noodtoestand opnieuw met een maand te verlengen tot 10 november. Reden daarvan is het hoog aantal besmettingen met het coronavirus dat...
9 juli 2020 - 14:10 - Marokko
De Marokkaanse regering overweegt om de sanitaire noodtoestand met een maand te verlengen tot 10 augustus dit jaar.
Le360 bericht dat een besluit hierover deze namiddag zal worden genomen, tijdens een regeringsraad over de sanitaire noodtoestand die tot 10 juli loopt.
Marokko had een maand geleden al de noodtoestand met 30 dagen verlengd in heel het land. Dat gebeurde op voorstel van het ministerie van Buitenlandse zaken. De verlening was toen op 9 juni tijdens een regeringsraad goedgekeurd.
In een groot deel van het koninkrijk werden de coronamaatregelen in de afgelopen weken al versoepeld. Gisteren werd besloten om de grenzen op 14 juli te heropenen voor Marokkanen in het buitenland. Buitenlandse toeristen blijven voorlopig niet welkom.
Lees meer
Marokko heeft donderdag besloten om de noodtoestand opnieuw met een maand te verlengen tot 10 november. Reden daarvan is het hoog aantal besmettingen met het coronavirus dat...
De Marokkaanse regering wil de sanitaire noodtoestand voor een derde keer verlengen. Het einde van de noodtoestand staat voorlopig op 10 juni gepland.
De Marokkaanse regering heeft opnieuw de verlenging van de sanitaire noodtoestand over het hele nationale grondgebied aangekondigd.
Marokko heeft vandaag voor de zesde keer de noodtoestand met een maand verlengd. Reden daarvan is het steeds toenemend aantal coronabesmettingen in het koninkrijk.
Marokko heropent op dinsdag 14 juli zijn grenzen, maar enkel voor wereld-Marokkanen. Buitenlandse toeristen zijn nog niet welkom in het koninkrijk.