14 februari 2024 - 20:00 - Economie
De Marokkaanse regering heeft een wet aangenomen die digitale reuzen zoals Netflix, Spotify, Amazon Prime en online gamingplatforms verplicht om belasting te betalen in Marokko.
Deze maatregel, die in de begroting van 2024 is opgenomen, beoogt een rechtvaardigere fiscale bijdrage te garanderen van deze bedrijven die actief zijn op de Marokkaanse markt. Volgens L’Économiste zullen de betrokken bedrijven zich moeten registreren in Marokko, hun omzetcijfers publiceren en de verschuldigde belastingen betalen.
Lees ook: Marokko gaat strijd aan met internetgiganten
De wet vereist dat niet-residente leveranciers van digitale diensten zonder vestiging in Marokko zich registreren op een speciaal platform en een fiscaal identificatienummer verkrijgen. Ze zullen maandelijks hun in Marokko gerealiseerde omzet moeten aageven en de verschuldigde belasting moeten betalen, zonder mogelijkheid tot vrijstelling. Bovendien zijn ze verplicht een elektronisch register bij te houden van de geleverde diensten, dat tien jaar lang moet worden bewaard.
Casablanca worstelt met miljoenenschuld aan busbedrijf
Mysterieuze dood jonge vrouw op landgoed Marokkaanse miljardair
Drama in Tanger: vrouw probeert baby in ravijn te gooien
Hittegolf na hittegolf in Marokko: dit is waarom
Online nepnieuws bedreigt toerisme Noord-Marokko
Ouezzane in het donker door stroomdiefstal
Olijfolie in Marokko op recordprijs 150 dirham?
Auto-industrie: Marokko stoot Zuid-Afrika van troon
Marokkaanse judowereld in shock na ongeval kampioen
Marokko investeert miljarden in spoorwegen
Air Arabia breidt uit met nieuwe vluchten vanuit Tanger en Tetouan
Marokkaanse visserijsector krimpt, Al Hoceima vormt uitzondering
Marokko kreunt onder prijsstijgingen, Al Hoceima koploper
Marokko nieuwe speeltuin voor Chinese auto-industrie