17 augustus 2025 - 10:30 - Marokko
Een Ryanair-vlucht van Fez naar Alicante heeft voor veel frustratie gezorgd bij reizigers. De vlucht van de Ierse prijsvechter liep een vertraging op van maar liefst 24 uur, waardoor passagiers, voornamelijk Marokkanen die in het buitenland wonen, vast kwamen te zitten op de luchthaven van Fez-Saïss.
Het wachten was niet het enige probleem. Volgens Najate Bouhou, een van de gedupeerde passagiers die haar verhaal deed aan Hespress, was er ook sprake van technische problemen bij het online inchecken. Dit leidde tot extra stress en onzekerheid. Veel reizigers waren bovendien niet voorbereid op zo’n lange vertraging, wat onverwachte uitgaven voor eten en drinken met zich meebracht.
Lees ook: Klacht tegen Ryanair na arrogant incident op luchthaven Tetouan
De passagiers klaagden ook over een gebrek aan communicatie en ondersteuning vanuit Ryanair. Bouhou stelt dat er geen vertegenwoordigers van de maatschappij aanwezig waren op de luchthaven. In plaats daarvan moesten de passagiers communiceren met medewerkers van een extern bedrijf en de gezagvoerder van een vlucht naar Valencia. Volgens Bouhou wisten zij "niet hoe ze moesten communiceren met de gedupeerden".
Lees ook: Ryanair cancelt vluchten naar Marokko
Daar kwam nog bij dat het door technische storingen onmogelijk was om klachten in te dienen via het digitale platform van de maatschappij. Bouhou benadrukt dat deze nalatigheid getuigt van een gebrek aan professionaliteit. Zeker tijdens het drukke vakantieseizoen is extra aandacht en effectieve communicatie met passagiers juist van groot belang.