29 oktober 2013 - 11:49 - Economie
Marjane Holding heeft besloten om de verkoop van alcohol in haar supermarkten in Marokko te stoppen. De beslissing van de management van Marjane, filiaal van de koninklijke holding SNI, werd reeds in 2012 aangekondigd.
In 2012 verklaarde Mohamed Amrani, CEO van Marjane, dat de maatregel puur commercieel was. Aan Akhbar Al Yaoum vertelde hij eveneens dat niet alle winkels betrokken waren.
Gepland was dat de rekken alcohol zouden worden weggehaald in Taza, Al Hoceima, een aantal populaire wijken waar de criminaliteit hoog lag en in de Morocco Mall van Casablanca.
De beslissing om geen alcohol meer te verkopen in de 32 Marjane supermarkten in Marokko, zou niet zijn beïnvloed door de islamistische regering gerund door de PJD-partij.
Marjane wenst naar eigen zeggen andere supermarkten te concurreren die geen alcohol verkopen, zoals Aswak Assalam, eigendom van miljardair Miloud Chaabi.
Ezel verminkt in Marokko, beul vervolgd
Sahara: Omar Hilale’s droge antwoord aan Algerije
Sjeik Sar lanceert controversieel "halal Tinder"
Marokkaanse ambachtslieden "willekeurig" vastgehouden in Algerije
Marokkanen gaan meer betalen voor dure auto’s
Achraf Hakimi haalt Hakim Ziyech in
Marokkanen gaan meer betalen voor dure auto’s
Vlees te duur in Marokko, consumenten ontevreden
Onderzeese zeekabelproject Marokko-VK veel duurder dan verwacht
Luchthaven Marrakech te klein, ambitieus uitbreidingsplan onthuld
Air Algérie haalt Royal Air Maroc in
Koffieprijzen krijgen bittere nasmaak in Marokko
3 miljard dirham omzet: gamemarkt in Marokko explodeert
Marokko: cafés profiteren van Eid om prijzen op te drijven