21 maart 2018 - 16:00 - Economie
31 miljoen dirham. Zoveel kostte een technisch incident bij Al Barid Bank enkele weken geleden. Tientallen klanten kregen die dag plots 400.000 dirham op hun rekening.
Het incident duurde een kleine uur en vond ’s avonds rond 23 uur plaats. In die korte periode werd 31 miljoen dirham afgehaald door klanten.
Volgens de bank werd 21 miljoen in de eerste week teruggegeven. Dat is 68% van het totaal bedrag dat per vergissing aan de klanten werd gestort.
Om de rest van het geld terug te krijgen heeft de bank van de Marokkaanse post een actieplan gestart waarbij aan klanten die het geld nog hebben via sms en brieven wordt gevraagd om het terug te geven.
Eerdere berichten gaven aan dat Al Barid Bank tijdens het incident 300 miljoen dirham had verloren.
Officieel evenement voor Kroonprins Moulay Hassan (foto’s)
Special Forces eist eerste slachtoffer: Nora Gharib geeft op
RS Berkane-spelers als helden onthaald in Marokko (video)
Marokkaanse ’halal datingapp’ stuit op kritiek
Zwicht Azeddine Ounahi voor Saoedische miljoenen?
De subtiele sneer van Fouzi Lekjaâ naar Walid Regragui
Europa wil strengere regels voor import citrusfruit uit Marokko
Dirham stijgt sterk ten opzichte van de euro
Marokkanen gaan meer betalen voor dure auto’s
Vlees te duur in Marokko, consumenten ontevreden
Onderzeese zeekabelproject Marokko-VK veel duurder dan verwacht
Luchthaven Marrakech te klein, ambitieus uitbreidingsplan onthuld
Air Algérie haalt Royal Air Maroc in
Koffieprijzen krijgen bittere nasmaak in Marokko