21 maart 2018 - 16:00 - Economie
31 miljoen dirham. Zoveel kostte een technisch incident bij Al Barid Bank enkele weken geleden. Tientallen klanten kregen die dag plots 400.000 dirham op hun rekening.
Het incident duurde een kleine uur en vond ’s avonds rond 23 uur plaats. In die korte periode werd 31 miljoen dirham afgehaald door klanten.
Volgens de bank werd 21 miljoen in de eerste week teruggegeven. Dat is 68% van het totaal bedrag dat per vergissing aan de klanten werd gestort.
Om de rest van het geld terug te krijgen heeft de bank van de Marokkaanse post een actieplan gestart waarbij aan klanten die het geld nog hebben via sms en brieven wordt gevraagd om het terug te geven.
Eerdere berichten gaven aan dat Al Barid Bank tijdens het incident 300 miljoen dirham had verloren.
Real Madrid geeft jonge slachtoffer aardbeving Al Haouz nieuwe thuis
Halal vlees op school in Canada, ouders boos
Prinses Lalla Salma duikt weer op in Marokko
Laatste rit in noodlottige kabelbaan: het verhaal van Hind en Aziz
Drie jaar cel voor Marokkaanse activiste Saida El Alami na koninklijke gratie
Mel B onthult reden achter tweede huwelijk in Marokko
Chinees miljardenproject in Marokko: duizenden banen op komst
De gok van Marokko: 30 miljard euro voor groene waterstof
China pompt 18 miljard in Marokko’s duurzame toekomst
Marokko verdedigt omstreden exportbeleid olijven
Sterke Marokkaanse dirham in opmars tegen dollar en euro
Belastingontduiking in Marokko floreert door juridisch gat
Miljardair Patrick Drahi verkoopt Marokkaans callcenter door miljardenschulden
Historische prijsdaling olijfolie in Marokko