21 maart 2018 - 16:00 - Economie
31 miljoen dirham. Zoveel kostte een technisch incident bij Al Barid Bank enkele weken geleden. Tientallen klanten kregen die dag plots 400.000 dirham op hun rekening.
Het incident duurde een kleine uur en vond ’s avonds rond 23 uur plaats. In die korte periode werd 31 miljoen dirham afgehaald door klanten.
Volgens de bank werd 21 miljoen in de eerste week teruggegeven. Dat is 68% van het totaal bedrag dat per vergissing aan de klanten werd gestort.
Om de rest van het geld terug te krijgen heeft de bank van de Marokkaanse post een actieplan gestart waarbij aan klanten die het geld nog hebben via sms en brieven wordt gevraagd om het terug te geven.
Eerdere berichten gaven aan dat Al Barid Bank tijdens het incident 300 miljoen dirham had verloren.
Algerije-Rusland: militaire oefeningen aan grens Marokko in november
Goed nieuws voor Marokkaanse huishoudens
Russisch-Oekraïense oorlog opent nieuwe perspectieven voor Marokko
Klant uit bar in Spanje gezet wegens racisme tegen Marokkaan
Beste Marokkaanse banken volgens Forbes
Marokko en Spanje werken samen om zieke baby te redden
Russisch-Oekraïense oorlog opent nieuwe perspectieven voor Marokko
Beste Marokkaanse banken volgens Forbes
Dari Couspate breidt zijn activiteiten in België uit
Onthullingen over acties Amerikaanse Mosaic-groep tegen OCP
Verenigd Koninkrijk gaat tarwe leveren aan Marokko
Marokko: regering moet de broekriem aanhalen
Marokkaanse diaspora niet blij met hoge autohuurprijzen
Starbucks-concurrent Caribou Coffee vestigt zich in Marokko