21 maart 2018 - 16:00 - Economie
31 miljoen dirham. Zoveel kostte een technisch incident bij Al Barid Bank enkele weken geleden. Tientallen klanten kregen die dag plots 400.000 dirham op hun rekening.
Het incident duurde een kleine uur en vond ’s avonds rond 23 uur plaats. In die korte periode werd 31 miljoen dirham afgehaald door klanten.
Volgens de bank werd 21 miljoen in de eerste week teruggegeven. Dat is 68% van het totaal bedrag dat per vergissing aan de klanten werd gestort.
Om de rest van het geld terug te krijgen heeft de bank van de Marokkaanse post een actieplan gestart waarbij aan klanten die het geld nog hebben via sms en brieven wordt gevraagd om het terug te geven.
Eerdere berichten gaven aan dat Al Barid Bank tijdens het incident 300 miljoen dirham had verloren.
Marokkaanse cannabistruck gestolen, eigenaar waarschuwt zelf politie
Oumi Rayane zet journalist op zijn plaats (video)
Koning Mohammed VI viert "welverdiend triomf" futsalteam
Voetbalwedstrijd Marokko-Kenia live
Wonderkind Lamine Yamal breekt nieuw record
Marokkaanse diaspora : hoe 90% korting bij de douane krijgen?
Oneerlijke Concurrentie? Europa klaagt over Marokkaanse avocado-import
Marokko pompt honderden miljarden in transformatie
Doorbraak in Marokkaans gasproject in Tendrara
Grote Zwitserse groep vestigt zich in Marokko
Marokko zoekt LNG-terminal voor Nador West Med
Export watermeloenen naar EU, Marokko verliest
Woede in Casablanca om peperdure waterrekening
Sluiting B.Laban-winkels in Egypte door schadelijke bacterie: volgt Marokko?