Koning Mohammed VI gaat definitief in paleis Skhirat wonen
Koning Mohammed VI heeft besloten om zich definitief in zijn paleis in Skhirat nabij Rabat te vestigen.
4 juni 2020 - 15:00 - Marokko
Hadj Zambia, de man die het meest aantal keren de stoet van Koning Mohammed VI verstoorde, is enkele dagen geleden aan de gevolgen van het coronavirus overleden.
Assabah bericht dat Hadj Zambia in het Sjeik Zayed ziekenhuis in Rabat werd verzorgd na met het coronavirus besmet te zijn geraakt.
De overledene leed aan meerdere chronische aandoeningen, waaronder diabetes en hoge bloeddruk. Hij werd op de Sidi Messaoud begraafplaats in Hay Riyad begraven.
De Marokkaanse autoriteiten hadden in het verleden meerdere arrestatiebevelen tegen Hadj Zambia uitgevaardigd voor fraudes met koninklijke donaties en het verstoren van de koninklijke stoet. Zijn handelingen zorgden voor het ontslag van meerdere hoge verantwoordelijken binnen de veiligheidsdiensten van het paleis.
Hadj Zambia werd voor deze feiten tot een jarenlange gevangenisstraf veroordeeld. Hij zat zijn straf uit in de gevangenis van Larache, waar hij een criminele organisatie oprichtte die alle verplaatsingen van Koning Mohammed VI in het oog hielden. In zijn cel waren onder meer lijsten gevonden van mensen die van het paleis een transportvergunning of nog een bedevaart naar Mekka hadden gekregen.
Lees meer
Koning Mohammed VI heeft besloten om zich definitief in zijn paleis in Skhirat nabij Rabat te vestigen.
Mauritanië heeft de medische hulp ontvangen die op bevel van Koning Mohammed VI werd gestuurd. Een toestel van Royal air Maroc landde zondag met het materieel in Nouakchott.
Een 33-jarige Marokkaanse vrouw is in Temara overleden aan een overdosis kruidnagel en citroen, die ze had ingenomen om niet besmet te raken met het coronavirus.
Een jongeman is maandag aan de gevolgen van het coronavirus overleden in Fez. Volgens plaatselijke media gaat het om de jongste overleden coronapatiënt in de spirituele...
Een Marokkaanse onderdaan is zaterdagochtend aan de gevolgen van het coronavirus overleden in Dakar, hoofdstad van Senegal.