6 april 2023 - 11:00 - Economie
Het Marokkaans Verkeersbureau (ONMT) heeft op dinsdag 4 april, tijdens een nieuwe editie van de "Tourism Marketing Days" in Rabat, een ambitieus actieplan gepresenteerd voor de periode 2023-2026. Het actieplan draagt de naam "Light In Action" en is gebaseerd op vier grote pijlers: marketing, digitalisering, luchtvaart en distributie, met als doel van Marokko een van de meest populaire toeristische bestemmingen ter wereld te maken.
In het kader van de nieuwe routekaart, die op 17 maart 2023 door de toeristische sector werd aangenomen, wil het ONMT bijdragen aan de doelstelling van het ministerie van toezicht, om binnen drie jaar 17,5 miljoen toeristische aankomsten te bereiken en Marokko tegen 2026 in de top 10 van wereldbestemmingen te hijsen.
Lees ook: Najib Amhali openhartig over heftige coke-verslaving in Dreamschool
Volgens Adel El Fakir, directeur-generaal van het ONMT, "is Light In Action een ambitieus actieplan, in perfecte harmonie met de nieuwe roadmap van de toeristische sector. "In overleg met de professionals zullen we met name inzetten op marketing in digitale vorm, de luchtvaart en de verovering van markten. Onze ambities zijn hoog, maar we weten waar we naartoe willen en we hebben reeds de mijlpalen vastgezet". Eddie Wilson, CEO van luchtvaartmaatschappij Ryanair, was ook aanwezig op het evenement om de ambities van zijn groep in Marokko bekend te maken, evenals het actieplan voor deze markt en de mogelijkheden die de bestemming biedt.
Voor de uitvoering van dit plan heeft het ONMT prioritaire acties vastgesteld. Op marketinggebied zal de nadruk worden gelegd op de versterking van het effect van de campagne "Marokko, land van licht", de diversificatie van de co-brandingacties en de promotie van de verschillende bestemmingen en sectoren op de binnenlandse en buitenlandse markten. Voor de digitale sector zal een mediabibliotheek met beelden en video’s ter beschikking worden gesteld van de Marokkaanse toeristische actoren en zal er een nieuwe versie van het portaal Visit Morocco worden gelanceerd, samen met de versterking van de sectie sociale media, met name door de samenwerking met content creators. Voor de distributie wil het ONMT de programmering van de traditionele touroperators en de online reisbureaus verdubbelen en nieuwe commerciële partners benaderen en activeren.
Lees ook: De nieuwe ambities van Marokko voor toerisme en luchtvaart
Tot slot zal de luchtvaart, die het speerpunt is van de nieuwe strategie, een impuls krijgen door de opening van nieuwe markten dankzij de samenwerking tussen het ONMT en Royal Air Maroc. Het point-to-point netwerk zal worden verdubbeld vanuit de plekken met een groot potentieel, terwijl ook het binnenlandse netwerk zal worden versterkt.
Racisme in België live op televisie onthuld
Ongelooflijke comeback: Marokko Afrikaans kampioen zaalvoetbal!
Nieuwe baan voor Tarik Sektioui
Anti-Amazigh racisme teistert Marokkaanse voetbal
Marokko bouwt gigantische scheepswerf om Spanje (en Europa) uit te dagen
Veel vluchten naar Marokko geannuleerd
Oneerlijke Concurrentie? Europa klaagt over Marokkaanse avocado-import
Marokko pompt honderden miljarden in transformatie
Doorbraak in Marokkaans gasproject in Tendrara
Grote Zwitserse groep vestigt zich in Marokko
Marokko zoekt LNG-terminal voor Nador West Med
Export watermeloenen naar EU, Marokko verliest
Woede in Casablanca om peperdure waterrekening
Sluiting B.Laban-winkels in Egypte door schadelijke bacterie: volgt Marokko?