Parkeren in Nador vanaf nu volledig gratis
Inwoners en toeristen in Nador kunnen voortaan gratis parkeren. De gemeente heeft besloten alle parkeerplaatsen in de stad gratis te maken.
12 maart 2022 - 18:20 - Marokko
Meerdere winkelcentra in Marrakech hebben besloten om parkeren betalend te maken voor hun klanten. Deze maatregel wordt aan de kaak gesteld door een collectief van inwoners van de stad, die aan de autoriteiten vragen om in te grijpen.
Het collectief wordt bijgestaan door de Marokkaanse consumentenvereniging, die de invoer deze "belasting" voor klanten die meer dan 90 minuten parkeren, aan de kaak stelt.
Lees ook: Parkeerplaatsen worden gratis in Agadir
In een verklaring beschuldigt de vereniging de winkelcentra ervan de specificaties met betrekking tot hun oprichting en beheer niet te respecteren. Ook worden ze ervan beschuldigd de economische rechten van de consumenten, zoals bepaald in organieke wet nr. 31.08, te schenden.
Lees ook: Tanger opent vijf nieuwe parkeergarages
Als gevolg van deze situatie heeft de consumentenorganisatie aan de verantwoordelijken van de winkelcentra gevraagd om de maatregel terug te draaien. Aan de autoriteiten wordt tevens gevraagd om in te grijpen als de winkelcentra dit weigeren. Ook wordt opgeroepen tot een boycot van de winkelcentra.
Lees meer
Inwoners en toeristen in Nador kunnen voortaan gratis parkeren. De gemeente heeft besloten alle parkeerplaatsen in de stad gratis te maken.
Een nationaal aanhoudingsbevel is uitgevaardigd tegen een notaris die ervan wordt beschuldigd meer dan 20 miljoen dirham van zijn klanten, waarvan een groot aantal Marokkanen...
In Marrakech tast een natuurramp de palmbomen zodanig aan dat de okerkleurige stad haar pittoreske karakter dreigt te verliezen en in een stad van beton dreigt te veranderen....
Een veerboot op weg van Tanger Med naar Marseille is bijna gezonken als gevolg van de slechte weersomstandigheden. Aan boord van het schip waren een honderdtal Fransen,...
Het Marokkaanse ministerie van Binnenlandse zaken heeft besloten om meerdere wijken in Tanger opnieuw in lockdown te laten gaan na de ontdekking van een nieuwe coronahaard.