6 mei 2020 - 10:40 - Economie
Ryanair heeft besloten om alle Marokkaanse en andere klanten wiens vluchten werden geschorst als gevolg van de coronavirus epidemie te vergoeden. De Ierse lowcost luchtvaartmaatschappij vraagt hen wel een beetje geduld.
Air Journal bericht dat Ryanair heeft laten weten "een groot aantal berichten op sociale media te hebben ontvangen vanwege de covid-19". Deze berichten werden voornamelijk door klanten wiens vluchten werden geannuleerd gestuurd.
De luchtvaartmaatschappij stelt 75 procent medewerkers minder te hebben om de klachten en terugbetalingen te behandelen en vraagt daarom aan de gedupeerde klanten om even geduld te hebben. Wie een voucher via e-mail heeft ontvangen zal deze in de twaalf komende maanden kunnen gebruiken om een reis te boeken. De vertrekdatum mag later zijn, enkel de boeking moet binnen twaalf maanden gebeuren.
Wie de voucher niet in deze periode gebruikt mag bovendien op een volledige terugbetaling van de ticketprijs rekenen. Wie de tegoedbon maar deels gebruikt zal het verschil terugbetaald krijgen.
Ryanair vraagt tevens aan haar klanten om zich via Facebook te melden om een terugbetaling te ontvangen. Wie dat doet zal via e-mail door de luchtvaartmaatschappij worden gecontacteerd.
Fraude met contante betalingen: Marokkaanse vastgoedmagnaten betrapt
Reizigers naar Marokko woest op Air Arabia
Bizarre vondst in koffer Nederlander die terugkeert uit Marokko
Ophef in Marokko: café dwingt klant tot extra bestelling
Opvallende transfer: Munir El Haddadi verruilt Europa voor Iran
Algerije speelt WK-kwalificatiewedstrijd in ... Marokko!
Marokkaanse economie draait om drie regio’s
Nieuwe economische alliantie tussen Marokko en Turkije
Marokkaanse dirham onder druk: daling ten opzichte van euro en dollar
Zweedse gigant Boxon kiest voor Marokko
Hoe Marokko een industriële grootmacht is geworden
Marokko onderzoekt verdachte geldstromen naar Afrika
Egyptische betaaldienst breidt uit naar Marokko
VAE leidt buitenlandse investeringen in Marokko