25 mei 2020 - 12:00 - Economie
Na ruim twee maanden aan grond bereidt Royal Air Maroc zich voor om de binnenlandse vluchten te hervatten. De toestellen van de luchtvaartmaatschappij werden onderworpen aan een strenge controle.
Volgens luchtvaartexperts zijn deze controles gericht op de bescherming van gevoelige vliegtuigsystemen, met name de statische en aërodynamische componenten, de Pitot-sondes en de incidentie- en temperatuursondes die essentieel zijn voor de vliegveiligheid.
Naargelang het type vliegtuig worden de motoren en andere onderdelen ingepakt zodat ze niet kunnen roesten of bewegen wanneer er veel wind is.
De technici van RAM zetten de motors van alle toestellen wekelijks aan om onder meer de oliepompen en brandstofpompen in werking te houden. Ook worden de onderdelen regelmatig ingesmeerd, de toestellen verplaatst om een vervorming van de wielen te voorkomen en de cockpit volledig gecontroleerd.
Al Hoceima 17 jaar geleden getroffen door aardbeving met 600 doden
Farah El Bastani rijzende ster in Belgische modewereld
Voor het eerst een flyer voor de Nederlandse verkiezingen in het Amazigh
Marokkaans-Nederlandse Aziz zet zich in voor een groene Rif-regio
‘Moroccan Matchmaker’, nieuw koppelbureau voor moslims in Nederland
Toerisme in Marokko: verlies van 42,4 miljard dirham in 2020
Toerisme in Marokko: verlies van 42,4 miljard dirham in 2020
Jaafar El Alamy in de top 30 onder 30 persoonlijkheden Forbes
Regering wil 200 arbeidsinspecteurs aanwerven na drama Tanger
Zal Marokko een eigen virtuele valuta creëren?
Marokko niet langer op grijze lijst belastingparadijzen Europese Unie
Marokko: 11 miljard dirham aan investeringsprojecten goedgekeurd
Repsol gaat Marokko na 11 jaar verlaten
Amerika legt importheffing op aan Marokkaanse fosfaatreus OCP