Zoeken

Quick’s ambitieuze uitbreidingsplan in Marokko

18 juni 2021 - 10:40 - Economie

©

Fastfoodketen Quick heeft grote ambities voor Marokko. De groep is van plan om vóór 2025 minstens vijftien nieuwe restaurants te openen in het koninkrijk. De nieuwe vestigingen omen in winkelcentra, drive-in of stadscentra.

"Deze keuze weerspiegelt onze wens om de ontwikkeling van het merk Quick te versnellen en het zo snel mogelijk een nationale dimensie te geven," verklaart Jamal Hamdouch, directeur van Ténor Restauration, een dochteronderneming van de gelijknamige groep. Het hoofddoel van Ténor Restauration is het aantal van zijn restaurants te verhogen tot 9 tegen eind 2021 en tot 30 tegen eind 2025, met ongeveer 20 restaurants onder franchise.

Bovendien is Tenor Restaurant, met zijn status van Master Franchise, van plan een tiental restaurants op te zetten, met name Flagships, in de vorm van drive in’s in stadscentra of winkelcentra. De rest zal worden beheerd door franchises die zijn geselecteerd en voldoen aan de Quick-normen, zo meldt L’économiste.

Lees ook: Bekende fastfoodketen wordt 100% halal

Sinds de opening van een eerste restaurant in Rabat in februari 2016, heeft het merk zich uitgebreid met zes andere nieuwe locaties in de steden Rabat, Casablanca, Marrakech en El Jadida. Op dit moment zijn er 7 restaurants (3 drive-in, 3 in het centrum en een winkelcentrum) in werking en zijn er nog eens twee in aanbouw, zo meldt Hamdouch. Wat de catering betreft, is "lokaal eten" een prioriteit voor Ténor Restauration, om zo de nationale economie te ondersteunen en indirecte werkgelegenheid te ontwikkelen.

De volgende franchisenemers moeten voldoen aan een zeer specifieke lastenboek. Want "wij zijn op zoek naar doorgewinterde ondernemers, met managementvaardigheden, grote teams, rigoureuze managers en handelaren met ervaring en aandacht voor klanttevredenheid", aldus de directie van Ténor Restauration. Bovendien moeten de volgende partners in staat zijn een dagelijkse consumentenervaring te bieden die vergelijkbaar is met die van een klant in Parijs, Brussel of elders en over voldoende middelen beschikken om één of meer restaurants te financieren.

Bladna.nl