14 januari 2022 - 16:20 - Economie
Na de opening van drie restaurants vorig jaar, heeft restaurantketen KFC de opening aangekondigd van tien nieuwe filialen in Marokko dit jaar, om zijn expansiestrategie in het koninkrijk te concretiseren.
Volgens een persbericht van de directie van KFC heeft het merk zich steeds verder ontplooid dankzij zijn ontwikkelingsstrategieën en is het steeds bekender geworden bij Marokkanen. Het is nu één van de grootste fast-food merken in het koninkrijk.
Met een totale kostprijs van 30 miljoen dirham maakt de nieuwe investering deel uit van dezelfde expansiestrategie, met respect voor "de rebranding van de KFC-restaurants in Marokko met zuivere en eigentijdse architecturale vormen. De nieuwe KFC-restaurants moeten uniek en klantvriendelijk zijn, met modern meubilair om de klanten een unieke en ideale omgeving aan te bieden om de lekkere kipgerechten met elkaar te delen", onderstreept de directie.
"Een strategie die gebaseerd is op de verbetering en het gebruik van Marokkaanse producten, maar ook op een perfecte kennis van de markt en de behoeften van de lokale doelgroep, terwijl de communicatie en de prijzen worden aangepast aan de consument, heeft de leidende positie van KFC onder de fastfoodrestaurants in termen van marktaandeel bevestigd," aldus de verklaring.
Achraf Hakimi en rapper Morad samen gespot in Tanger (video)
Boko Haram-leider uitgeschakeld na tip van Marokko
Marokko doet het goed: land telt 7500 miljonairs
Wie is de nieuwe vriendin van Lamine Yamal?
Marokkaanse vastgoedmagnaten verdacht van witwassen drugsgeld
Marokkaanse motorrijder komt om bij crash in Florida
Boycot doet Danone wankelen in Marokko
Goed nieuws voor Marokkaanse economie: dirham stijgt
TotalEnergies verkiest Marokko, onvrede in België
Turkse export van machines naar Marokko groeit fors
Grote Spaanse groep verlaat Marokko
Miljardenverlies voor Marokko door fraude met douanepapieren
Marokko koopt meeste Tunesische dadels op
Geld meenemen naar Marokko? Let op!