14 januari 2022 - 16:20 - Economie
Na de opening van drie restaurants vorig jaar, heeft restaurantketen KFC de opening aangekondigd van tien nieuwe filialen in Marokko dit jaar, om zijn expansiestrategie in het koninkrijk te concretiseren.
Volgens een persbericht van de directie van KFC heeft het merk zich steeds verder ontplooid dankzij zijn ontwikkelingsstrategieën en is het steeds bekender geworden bij Marokkanen. Het is nu één van de grootste fast-food merken in het koninkrijk.
Met een totale kostprijs van 30 miljoen dirham maakt de nieuwe investering deel uit van dezelfde expansiestrategie, met respect voor "de rebranding van de KFC-restaurants in Marokko met zuivere en eigentijdse architecturale vormen. De nieuwe KFC-restaurants moeten uniek en klantvriendelijk zijn, met modern meubilair om de klanten een unieke en ideale omgeving aan te bieden om de lekkere kipgerechten met elkaar te delen", onderstreept de directie.
"Een strategie die gebaseerd is op de verbetering en het gebruik van Marokkaanse producten, maar ook op een perfecte kennis van de markt en de behoeften van de lokale doelgroep, terwijl de communicatie en de prijzen worden aangepast aan de consument, heeft de leidende positie van KFC onder de fastfoodrestaurants in termen van marktaandeel bevestigd," aldus de verklaring.
Woonhulp Marokko: gemengd succes
Marokko investeert 400 miljard dirham in treinen: 43 steden verbonden
Veel vertraging in levering Morocco Mall Marrakech
Marokko: datum Eid ul-Adha 2024
Marokkaanse Ilham Kadri best betaalde CEO in België met 17,3 miljoen euro
Kerk in Istanbul heropent als moskee
Woonhulp Marokko: gemengd succes
Oracle werft ruim 1000 ingenieurs aan in Marokko
Nieuwe regeling voor inkomstenbelasting op vastgoed in Marokko
Algerije wil Marokko van troon stoten op Europese tomatenmarkt
Marokko’s tarweleveranciers: Rusland in, Oekraïne out
Dit zijn de meest verkochte auto’s in Marokko
Marokko sterker dan China en Rusland op Europese fosfaatmarkt
Marokko: cafés onder druk