14 januari 2022 - 16:20 - Economie
Na de opening van drie restaurants vorig jaar, heeft restaurantketen KFC de opening aangekondigd van tien nieuwe filialen in Marokko dit jaar, om zijn expansiestrategie in het koninkrijk te concretiseren.
Volgens een persbericht van de directie van KFC heeft het merk zich steeds verder ontplooid dankzij zijn ontwikkelingsstrategieën en is het steeds bekender geworden bij Marokkanen. Het is nu één van de grootste fast-food merken in het koninkrijk.
Met een totale kostprijs van 30 miljoen dirham maakt de nieuwe investering deel uit van dezelfde expansiestrategie, met respect voor "de rebranding van de KFC-restaurants in Marokko met zuivere en eigentijdse architecturale vormen. De nieuwe KFC-restaurants moeten uniek en klantvriendelijk zijn, met modern meubilair om de klanten een unieke en ideale omgeving aan te bieden om de lekkere kipgerechten met elkaar te delen", onderstreept de directie.
"Een strategie die gebaseerd is op de verbetering en het gebruik van Marokkaanse producten, maar ook op een perfecte kennis van de markt en de behoeften van de lokale doelgroep, terwijl de communicatie en de prijzen worden aangepast aan de consument, heeft de leidende positie van KFC onder de fastfoodrestaurants in termen van marktaandeel bevestigd," aldus de verklaring.
Marokko’s auto-industrie groeit, Spanje onder druk
Brusselse agent veroordeeld voor lekken in moordzaak Soufiane Benali
Belasting betalen in Marokko verandert
Zorgen om dodelijke weg in Noord-Marokko
Emirati kroonprins richt holding op in Marokko
Moulay Hassan in Tanger, ook Lalla Salma verwacht
Marokko’s auto-industrie groeit, Spanje onder druk
Belasting betalen in Marokko verandert
Emirati kroonprins richt holding op in Marokko
Marokkaanse dirham houdt stand
Blauwe energie: Spaans geld voor eerste offshore windpark Marokko
Marokko slaat alarm: Russisch gokapp plundert deviezen
Marokko verdrievoudigt paprika-export naar Spanje
Marokko haalt miljardeninvestering binnen voor accu-fabriek