19 januari 2021 - 18:00 - Wereld
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft het bedrijf van de bekende Marokkaans Nederlandse vlogger Mo Bicep op de vingers getikt voor het misleiden van consumenten via neplikes en nepvolgers.
Bicep Papa, het bedrijf van Mohamed Lemhadi, beter bekend als Mo Bicep, verkoopt voedingssupplementen en aanverwante producten en maakt veel reclame via social media. Volgens onderzoek van marktwaakhond ACM, kocht het bedrijf tussen september 2018 en augustus vorig jaar 98.000 nepvolgers en 27.000 neplikes.
Als Bicep Papa daar niet mee stopt, moet het bedrijf een dwangsom betalen die kan oplopen tot 100.000 euro. Het gebruik van neplikes en nepvolgers kan een positiever beeld schetsen van een bedrijf en de producten die worden aangeboden, hierdoor worden consumenten misleid en dat is verboden. Het is de eerste keer dat de ACM een sanctie oplegt wegens misleiding via nepvolgers en -likes.
De webshop zegt inmiddels geen gebruik meer te maken van nepvolgers en neplikes, maar het bedrijf moet ook voor eind januari alle eerder aangekochte nepvolgers en -likes verwijderen van sociale media.
Marokko is Afrikaans kampioen inentingen
Marokkaan ontmoet Barça-voorzitter en gaat viraal in Spanje
Nederland: Rachid Bouaouzan mag strafzaak in vrijheid afwachten
Coronavaccin verplicht voor wie op bedevaart wil gaan
Duitse ambassade stopt Schengenvisa-afgifte voor Marokkanen
Jordanië opent consulaat in Laayoune
Marokkaan ontmoet Barça-voorzitter en gaat viraal in Spanje
Coronavaccin verplicht voor wie op bedevaart wil gaan
Nabil B. en advocaat Derk Wiersum hadden hoogoplopende ruzie dag voor moord
Marokkaanse Miss België-finaliste Camilia was slachtoffer kindermisbruik
Driss en Bakkaoui redden vrouw uit kanaal in België
Ruim 2000 Marokkanen doen zich voor als Sahrawi voor Spaanse nationaliteit
"Marokko overspoelt Algerijns grondgebied met drugs"
Sarah Mahassine verloor 19 kilo na een operatie