19 januari 2021 - 18:00 - Wereld
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft het bedrijf van de bekende Marokkaans Nederlandse vlogger Mo Bicep op de vingers getikt voor het misleiden van consumenten via neplikes en nepvolgers.
Bicep Papa, het bedrijf van Mohamed Lemhadi, beter bekend als Mo Bicep, verkoopt voedingssupplementen en aanverwante producten en maakt veel reclame via social media. Volgens onderzoek van marktwaakhond ACM, kocht het bedrijf tussen september 2018 en augustus vorig jaar 98.000 nepvolgers en 27.000 neplikes.
Als Bicep Papa daar niet mee stopt, moet het bedrijf een dwangsom betalen die kan oplopen tot 100.000 euro. Het gebruik van neplikes en nepvolgers kan een positiever beeld schetsen van een bedrijf en de producten die worden aangeboden, hierdoor worden consumenten misleid en dat is verboden. Het is de eerste keer dat de ACM een sanctie oplegt wegens misleiding via nepvolgers en -likes.
De webshop zegt inmiddels geen gebruik meer te maken van nepvolgers en neplikes, maar het bedrijf moet ook voor eind januari alle eerder aangekochte nepvolgers en -likes verwijderen van sociale media.
Racisme in België live op televisie onthuld
Ongelooflijke comeback: Marokko Afrikaans kampioen zaalvoetbal!
Nieuwe baan voor Tarik Sektioui
Anti-Amazigh racisme teistert Marokkaanse voetbal
Marokko bouwt gigantische scheepswerf om Spanje (en Europa) uit te dagen
Veel vluchten naar Marokko geannuleerd
Racisme in België live op televisie onthuld
Chaos met pelgrimsvluchten in Saoedi-Arabië: Marokko komt met oplossing
Gasleiding Nigeria-Marokko: VS wil meedoen!
Ryanair in Marokko: droom wordt nachtmerrie
Klaas opgelicht door grote liefde, 85.000 euro verdwenen in Marokko
Marokko redt Spanje van totale black-out na massale stroomuitval
Spaans dorp daagt Chefchaouen uit
Marokkanen betrapt met tienduizenden euro’s in auto bij grens