19 januari 2021 - 18:00 - Wereld
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft het bedrijf van de bekende Marokkaans Nederlandse vlogger Mo Bicep op de vingers getikt voor het misleiden van consumenten via neplikes en nepvolgers.
Bicep Papa, het bedrijf van Mohamed Lemhadi, beter bekend als Mo Bicep, verkoopt voedingssupplementen en aanverwante producten en maakt veel reclame via social media. Volgens onderzoek van marktwaakhond ACM, kocht het bedrijf tussen september 2018 en augustus vorig jaar 98.000 nepvolgers en 27.000 neplikes.
Als Bicep Papa daar niet mee stopt, moet het bedrijf een dwangsom betalen die kan oplopen tot 100.000 euro. Het gebruik van neplikes en nepvolgers kan een positiever beeld schetsen van een bedrijf en de producten die worden aangeboden, hierdoor worden consumenten misleid en dat is verboden. Het is de eerste keer dat de ACM een sanctie oplegt wegens misleiding via nepvolgers en -likes.
De webshop zegt inmiddels geen gebruik meer te maken van nepvolgers en neplikes, maar het bedrijf moet ook voor eind januari alle eerder aangekochte nepvolgers en -likes verwijderen van sociale media.
Dit zijn de geplande of in aanbouw zijnde snelwegen in Marokko
Racisme: Marokkaan mishandeld op luchthaven Malaga (video)
Marokko: stijging prijs gasfles, wanneer?
Walid Regragui op zoek naar nieuwe spelers
Marokkaanse artiesten: sensatie, geld en buzz op sociale media
Afrika Cup 2025: Marokko verliest strijd
Spanje versterkt militaire aanwezigheid nabij Marokko
Burgemeester Karim Bouamrane prijkt op voorpagina New York Times
Broers Mounir en Mustapha leiden grootschalig datingscam
Boom hotelsector in Marokko baart zorgen op Canarische Eilanden
Franse minister: "Zonder de Marokkaanse politie zou Frankrijk meer gevaar lopen"
Leider Mocro Maffia op de vlucht, koninklijke familie Nederland bezorgd
België stuurt een inlichtingenofficier naar Marokko
Spanje zet AI-drones in om grens met Marokko te controleren