Zoeken

Migrantenkinderen verkleinen achterstand op school

22 december 2011 - 13:00 - Gemeenschap

©

De schoolprestaties van kinderen van allochtone ouders in de wereld is verbeterd tussen 2000 en 2009, maar blijft toch nog ver achter die van kinderen uit de OESO-landen.

Volgens een rapport van de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO), hebben allochtone leerlingen hun achterstand op school verminderd met 40 punten ten opzichte van autochtone leerlingen, het equivalent van een schooljaar.

De studievoortgang van migrantenkinderen in de wereld blijft wel onvoldoende als men ze vergelijkt met migrantenkinderen uit OESO-landen. Ook blijkt uit de studie dat de kloof tussen allochtone en autochtone leerlingen in Vlaanderen de grootste in de wereld is.

Het PISA-onderzoek van OESO word om de drie jaar gedaan bij 15-jarigen in 34 OESO-landen en partnerlanden. Het doel van dit onderzoek is de kennis en vaardigheden te evalueren na het einde van de leerplicht.

Bladna.nl

Bladna.nl - 2020 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team