Sebta gaat 96% Marokkaanse migranten uitzetten
De regering in Sebta heeft maandag laten weten dat slechts 4% van de Marokkaanse migranten die illegaal in de enclave verblijven, asiel zal krijgen. De rest zal worden uitgezet.
21 mei 2021 - 19:40 - Marokko
In totaal werden dinsdag 1350 migranten de stad Tanger uitgezet door de politie. De meesten van hen zijn afkomstig uit landen ten zuiden van de Sahara.
Volgens bronnen van de wilaya van Tanger-Tetouan werden deze migranten, die met elf bussen naar verschillende steden in het zuiden werden gebracht, in verschillende wijken van de stad Tanger gearresteerd. Sommigen van hen werden aangehouden in treinen die uit Rabat en Casablanca kwamen.
Het aantal uitgewezen migranten zal de komende dagen zeker nog toenemen. De Nationale Veiligheidsdienst (DGSN) heeft woensdag versterkingen gestuurd om het transporteren van migranten voort te zetten.
Er zijn ook hulptroepen ingezet om de stranden en kusten van de noordelijke regio te bewaken om het collectieve vertrek van migranten naar de Spaanse kust te voorkomen.
Lees meer
De regering in Sebta heeft maandag laten weten dat slechts 4% van de Marokkaanse migranten die illegaal in de enclave verblijven, asiel zal krijgen. De rest zal worden uitgezet.
Marokko heeft de minderjarigen die na de massale overtocht van migranten naar de Spaanse stad Sebta weer zijn teruggestuurd naar het koninkrijk, opgevangen in speciale centra...
Marokko heeft de veiligheid versterkt in het kustgebied dat grenst aan het strand van Tarajal, waarlangs duizenden migranten op 17 en 18 mei de enclave Sebta waren binnengekomen.
De massale toestroom van migranten naar Sebta heeft Marokko ertoe aangezet veiligheidstroepen in te zetten om de orde langs de grens te handhaven en geforceerde...
De Marokkaanse kustwacht heeft vrijdag voor de kust van Tanger bijna 80 migranten uit zee gered.