Marokko: verlenging noodtoestand tot 31 januari 2022
Marokko heeft besloten de noodtoestand te verlengen van 31 december 2021 tot 31 januari 2022 om de verspreiding van het Covid 19-virus in het land tegen te gaan.
28 januari 2022 - 09:00 - Marokko
De Marokkaanse regering heeft donderdag besloten om de noodtoestand op gezondheidsniveau opnieuw met een maand te verlengen. De noodtoestand geldt nu tot 28 februari 2022.
Het besluit werd genomen na besprekingen omtrent een project decreet van het ministerie van Binnenlandse Zaken hierover. Marokkanen zullen dus nog wat geduld moeten hebben.
Lees ook: Marokko heropent luchtruim
Door dit besluit te nemen stelt de regering "de doeltreffendheid en efficiëntie van de maatregelen in het kader van de bestrijding van de pandemie te willen garanderen".
Lees ook: Marokko heropent luchtruim
Volgens het decreet heeft het ministerie van Binnenlandse Zaken de bevoegdheid om op nationaal niveau alle passende maatregelen te nemen om de epidemie het hoofd te bieden.
Lees meer
Marokko heeft besloten de noodtoestand te verlengen van 31 december 2021 tot 31 januari 2022 om de verspreiding van het Covid 19-virus in het land tegen te gaan.
De Marokkaanse regering heeft donderdag besloten om de noodtoestand op gezondheidsvlak in heel Marokko te verlengen tot 30 november 2021.
De Marokkaanse regering heeft op donderdag 24 maart besloten om de noodtoestand op gezondheidsniveau opnieuw met een maand te verlengen. De noodtoestand geldt nu tot 30 april 2022.
Passagiersvervoer via Marokkaanse havens zal tot 7 februari niet mogelijk zijn. Dat heeft het ministerie van Vervoer meegedeeld. Er werd hierbij echter niet ingegaan op details...
Marokko heeft besloten om de noodtoestand op gezondheidsniveau opnieuw met een maand te verlengen. De noodtoestand geldt nu tot 31 augustus 2022.