Al Hoceima: 32 mensen met coronavirus besmet na begrafenis
In een dorpje bij Al Hoceima is eind vorige week een nieuw coronahaard ontdekt. 32 mensen raakten met het coronavirus besmet na een begrafenis.
10 augustus 2020 - 20:20 - Marokko
De aartsbisschop van Rabat, Cristóbal López Romero, heeft laten weten dat een non in Fez positief is getest op het coronavirus. De non werkte als verpleegster in een ziekenhuis waar coronapatiënten worden verzorgd.
Volgens de aartsbisschop raakte de non tijdens haar werk in het ziekenhuis in de spirituele hoofdstad van Marokko besmet met het virus.
Zuster Lucia raakte niet besmet door "waanzin of een onverantwoordelijk gedrag", maar door "haar toewijding voor haar taak als verpleegster en haar patiënten".
De non verkeert volgens Cristóbal López Romero niet in levensgevaar. Haar gezondheidstoestand is stabiel en niet zorgwekkend.
De aartsbisschop maakte van de gelegenheid gebruik om alle leden van de katholieke kerk op te roepen een mondmaskers te dragen wanneer ze naar de kerk komen. Voor hem is het "onaanvaardbaar om de mis bij te wonen zonder mondmasker".
Lees meer
In een dorpje bij Al Hoceima is eind vorige week een nieuw coronahaard ontdekt. 32 mensen raakten met het coronavirus besmet na een begrafenis.
Het hof van beroep in El Jadida heeft een taxichauffeur tot zes jaar gevangenisstraf veroordeeld voor de ontvoering, gijzeling, mishandeling en verkrachting van een verpleegster...
Kardinaal Cristobal Lopez Romero, aartsbisschop van Rabat, heeft joden, moslims en christenen opgeroepen om woensdag om 20.00 uur lokale tijd "een gebedspandemie" te houden.
Een Marokkaanse vrouw die besmet is met het coronavirus, is donderdag van een gezonde baby bevallen in een ziekenhuis in Fez.
Na Aziz Rebbah, minister én burgemeester van Kenitra, zijn zes leden van de gemeenteraad van dezelfde stad positief getest op het coronavirus.