18 maart 2025 - 07:00 - Marokko
In Marokko ondergaat de hotelbranche een transformatie met het oog op het Wereldkampioenschap voetbal van 2030. Op initiatief van de MP-partij heeft Fatima Zahra Ammor, de minister van Toerisme, een ambitieus programma onthuld om de verbetering van het hotelaanbod te versnellen, voorafgaand aan de Afrika Cup Marokko 2025 en het Wereldkampioenschap van 2030.
In antwoord op vragen van de parlementsleden Idriss Sentissi en Adel Sebbai van de Haraki-groep benadrukte Fatima Zahra Ammor de acties die door haar departement worden ondernomen in het kader van de uitvoering van de routekaart voor toerisme 2023-2026 en de voorbereidingen voor grote sportevenementen, met name de Afrika Cup 2025 en het Wereldkampioenschap 2030. Volgens haar moedigt haar ministerie investeringen in toeristische infrastructuur aan om deze te moderniseren en te versterken. In die zin heeft haar departement het programma "Cap Hospitality" gelanceerd, gericht op het versnellen van de verbetering van het hotelaanbod door 25.000 kamers te renoveren.
Lees ook: Marokkaans hotel in wereldwijde top 50
Volgens de uitleg van de Marokkaanse functionaris werkt dit programma door het verstrekken van leningen waarvan de staat de rente betaalt, ten gunste van toeristische accommodaties die hun infrastructuur willen moderniseren. Het dekt investeringen van drie tot honderd miljoen dirham, met een terugbetalingstermijn van maximaal 12 jaar en een betalingsuitstel van twee jaar. Tegelijkertijd zet haar departement zich in om het hotelaanbod te versterken en te moderniseren in samenwerking met de Marokkaanse Society of Tourism Engineering (SMIT), om de vraag naar het toeristische product te vergroten. Deze dynamiek zal het aantal toeristen verhogen en meer Marokkaanse en buitenlandse investeerders aantrekken.
Lees ook: Hilton opent negen nieuwe hotels in Marokko
Wat betreft de promotie van toeristische bestemmingen, liet Ammor weten dat het Marokkaanse verkeersbureau (ONMT) grootschalige promotiecampagnes heeft gevoerd, waaronder de herlancering van de campagne "Marokko, Land van Licht" op vijf internationale markten, evenals de verdubbeling van de verspreiding van de video’s "Visit Morocco Originals" op de digitale platforms van het ONMT en de activering van reclamecampagnes op de belangrijkste internationale markten. De digitale promotiecampagnes worden voortgezet, met deelname aan internationale toerismebeurzen, evenals de opening van nieuwe ONMT-kantoren in verschillende landen, ter ondersteuning van een intensief promotiebeleid op wereldschaal, voegde ze eraan toe.
Hart van Nador sterft: inwoners in actie
Naar Marokko met de auto: 10 fatale fouten die je moet vermijden
Sherine dreigt met rechtszaak na kritiek in Marokko
Topteam: Hammouchi gaat samenwerken met VAE-inlichtingendienst
Zomerreis naar Marokko dreigt fiasco te worden door hoge prijzen
Marokko onthult schokkende cijfers over gifdieren
Hart van Nador sterft: inwoners in actie
Topteam: Hammouchi gaat samenwerken met VAE-inlichtingendienst
Marokko onthult schokkende cijfers over gifdieren
Tetouan sluit vieze fastfoodzaken
Weer vrouw aangerand op straat in Tanger: publieke woede groeit
Vijgcactus in Marokko is onbetaalbare luxe geworden
Zwemverbod in Marokkaanse rivieren na dodelijke ongevallen
Spaanse hotelreus breidt fors uit in Marokko