Marokko door griepepidemie getroffen
Het Marokkaanse ministerie van Gezondheid laat in een verklaring weten dat de griepepidemie in Marokko is begonnen.
3 februari 2019 - 12:20 - Marokko
De Influenza A (H1N1) griep heeft in de afgelopen dagen in Marokko al het leven gekost aan negen mensen. Dat bevestigt minister Anas Doukkali van Gezondheid.
Persagentschap MAP vernam van de bewindsman dat de "epidemische situatie normaal blijft in vergelijking met voorgaande jaren". Het eerste slachtoffer, een zwangere vrouw, overleed begin deze week in Casablanca. Ook haar baby die via keizersnede werd geboren, overleefde niet.
Het ministerie heeft maatregelen getroffen om mogelijke gevallen van Influenza A in verschillende ziekenhuizen van het koninkrijk te detecteren, volgens regeringswoordvoerder Mustapha Khalfi. De meest kwestbare Marokkanen wordt gevraagd om voorzorgsmaatregelen te treffen.
Influenza A verspreidt zich in druppelvorm via hoesten, niezen, praten of ademen.
Lees meer
Het Marokkaanse ministerie van Gezondheid laat in een verklaring weten dat de griepepidemie in Marokko is begonnen.
Maandag is in Marokko voor het eerst een patiënte aan de Influenza A-H1N1 griep overleden. Het slachtoffer is een jonge vrouw die zwanger was toen ze besmet raakte.
De griepepidemie is voorbij in Marokko. Een opluchting voor de bevolking, maar ook voor de autoriteiten, aldus minister Anas Doukkali van Gezondheid.
De baby van Yousra Habachi die maandag in Casablanca aan de Influenza A-H1N1 griep overleed, is ook overleden.
In Marokko zijn in de afgelopen twee weken zestien mensen overleden na besmet te zijn geraakt met het [H1N1-griepvirus->mot3174. Dat vernam televisiezender 2M van een bron van...