Zoeken

Marokko investeert 4 miljard in mijnbouw

15 juli 2013 - 12:00 - Economie

Geschreven door Laila A.

Minister Fouad Douiri van Energie, Mijnen, Water en Milieu, heeft vrijdag in Rabat een investering van 4 miljard dirham aangekondigd in de mijnbouwsector.

Tijdens een persconferentie heeft de vertrekkende Isitiqlal-minister zijn ontwikkelingsplan voor de mijnbouw in Marokko gepresenteerd.

Tegen 2025 wil het land de omzet van de mijnbouwsector verdrievoudigen naar ruim 15 miljard dirham.

Ook wil Marokko de investeringen in de sector vertienvoudigen tot 4 miljard dirham en het aantal banen verdubbelen naar 30.000 jobs.

Marokko wil in de komende jaren, de investeringen in onderzoek en prospectie ontwikkelen, meer binnen-en buitenlandse beleggers aantrekken, de regelgeving in de sector herzien en de mijnbouw erfgoed valoriseren.

Lees meer

Marokko investeert 2,5 miljard in rampenbeheer

Minister Najib Boulif van Algemene Zaken en Bestuur, heeft vorige week de oprichting aangekondigd van een fonds van 2,5 miljard dirham, om slachtoffers van rampen te ondersteunen.

Marokko investeert 36 miljard in infrastructuur

Marokko gaat in de loop van het jaar ruim 36 miljard dirham investeren in de ontwikkeling van zijn infrastructuur. Dat meldt Redouane Belarbi, secretaris-generaal van het...

Marokko investeert 5 miljard in mijnbouw en olie-exploratie

Marokko heeft dit jaar ruim 5 miljard dirham toegezegd gekregen van privé partners om in de koolwaterstoffen en mijnbouw te investeren. Vorig jaar was dat slechts 2,3 miljard...

Omzet ambachtssector Marokko is 17,7 miljard

De ambachtssector in Marokko boekte in 2012 een omzet van 17,7 miljard dirham, tegen 10,4 miljard dirham in 2007.

Regering Marokko kort budget Paleis

De begroting van het Koninklijk Paleis is met 2 miljoen dirham gekort in de ontwerp begrotingswet voor 2014. De tekst werd maandag vrijgegeven door het ministerie van Financiën...

Bladna.nl

Bladna.nl - 2026 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team