6 april 2020 - 19:40 - Cultuur
Tijdens de noodtoestand brengen Marokkanen veel meer tijd door voor de televisie. Het merendeel kijkt naar series, het nieuws, weerberichten of programma’s over het coronavirus.
Volgens een nieuw rapport van Marocmetrie kijken Marokkanen ouder dan 5 jaar alle dagen gemiddeld 5 uur en 59 minuten televisie sinds het begin van de noodtoestand.
2M is de meest bekeken televisiezender met 32,1 procent marktaandeel. Daarna volgen Al Aoula met 12,7 procent en Al Maghribia met 2,2 procent. De andere zenders van de nationale oproep SNRT zijn samen goed voor 1,6 procent marktaandeel.
De serie "Fadila Wa Banatoha" op 2M is het meest gekeken programma met een record van 10,76 miljoen kijkers. Daarna volgt de Turkse serie "Forsa Taniya" met 9,5 miljoen kijkers. De nieuwsuitzending in het Arabisch is derde met 6,67 miljoen kijkers, gevolgd door "Sanaat Bladi, al jil al jadid" en een programma gewijd aan het coronavirus.
Op Al Aoula kijken Marokkanen voornamelijk naar "Lalla Larossa" met 7,61 miljoen kijkers, gevolgd door het weerbericht met 7,24 miljoen kijkers en het nieuws in het Arabisch met 7,07 miljoen kijkers.
Real Madrid geeft jonge slachtoffer aardbeving Al Haouz nieuwe thuis
Halal vlees op school in Canada, ouders boos
Prinses Lalla Salma duikt weer op in Marokko
Laatste rit in noodlottige kabelbaan: het verhaal van Hind en Aziz
Drie jaar cel voor Marokkaanse activiste Saida El Alami na koninklijke gratie
Mel B onthult reden achter tweede huwelijk in Marokko
Mel B onthult reden achter tweede huwelijk in Marokko
Podium ingestort tijdens optreden Adil El Miloudi
Mawazine in de problemen: bedrijf eist honderdduizenden euro’s
Wie is Sheikha Mahra, de prinses die French Montana’s hart veroverde?
Moordzaak man Rym Fikri: weduwe komt niet opdagen
Soundos El Ahmadi neemt pauze: "Gezin eerst!"
Michael Kors geniet van "wonderbaarlijk" Marokko (foto’s)
Fat Joe waarschuwt French Montana na verloving met Dubai-prinses