6 april 2020 - 19:40 - Cultuur
Tijdens de noodtoestand brengen Marokkanen veel meer tijd door voor de televisie. Het merendeel kijkt naar series, het nieuws, weerberichten of programma’s over het coronavirus.
Volgens een nieuw rapport van Marocmetrie kijken Marokkanen ouder dan 5 jaar alle dagen gemiddeld 5 uur en 59 minuten televisie sinds het begin van de noodtoestand.
2M is de meest bekeken televisiezender met 32,1 procent marktaandeel. Daarna volgen Al Aoula met 12,7 procent en Al Maghribia met 2,2 procent. De andere zenders van de nationale oproep SNRT zijn samen goed voor 1,6 procent marktaandeel.
De serie "Fadila Wa Banatoha" op 2M is het meest gekeken programma met een record van 10,76 miljoen kijkers. Daarna volgt de Turkse serie "Forsa Taniya" met 9,5 miljoen kijkers. De nieuwsuitzending in het Arabisch is derde met 6,67 miljoen kijkers, gevolgd door "Sanaat Bladi, al jil al jadid" en een programma gewijd aan het coronavirus.
Op Al Aoula kijken Marokkanen voornamelijk naar "Lalla Larossa" met 7,61 miljoen kijkers, gevolgd door het weerbericht met 7,24 miljoen kijkers en het nieuws in het Arabisch met 7,07 miljoen kijkers.
Vrouw van Marokkaanse expat gearresteerd voor overspel in Nador
Lamine Yamal baalt: geen auto van FC Barcelona
Trouwen via TikTok: Marokkaanse fkih maken het mogelijk
Forbes plaatst Marokkaanse banken tussen grootste ter wereld
Marokkaanse douaneregels voor auto-overdracht diaspora
Marokkaans Ayoub bakt beste pizza ter wereld
Sean Paul kiest Marokko voor nieuwe videoclip (video)
French Montana en Swae Lee openen FIFA WK clubs
Uitstel voor Saad Lamjarred na chantage
Geheimen van Marokko: de gouden draden van het brokaat
Saad Lamjarred vecht deze week celstraf voor verkrachting aan
Chinese tv-hit kookt in Tanger
"Holy sh!t"-actrice Nora Dari in tranen op set
Marokkaanse actrice Naïma Bouhmala overleden