6 april 2020 - 19:40 - Cultuur
Tijdens de noodtoestand brengen Marokkanen veel meer tijd door voor de televisie. Het merendeel kijkt naar series, het nieuws, weerberichten of programma’s over het coronavirus.
Volgens een nieuw rapport van Marocmetrie kijken Marokkanen ouder dan 5 jaar alle dagen gemiddeld 5 uur en 59 minuten televisie sinds het begin van de noodtoestand.
2M is de meest bekeken televisiezender met 32,1 procent marktaandeel. Daarna volgen Al Aoula met 12,7 procent en Al Maghribia met 2,2 procent. De andere zenders van de nationale oproep SNRT zijn samen goed voor 1,6 procent marktaandeel.
De serie "Fadila Wa Banatoha" op 2M is het meest gekeken programma met een record van 10,76 miljoen kijkers. Daarna volgt de Turkse serie "Forsa Taniya" met 9,5 miljoen kijkers. De nieuwsuitzending in het Arabisch is derde met 6,67 miljoen kijkers, gevolgd door "Sanaat Bladi, al jil al jadid" en een programma gewijd aan het coronavirus.
Op Al Aoula kijken Marokkanen voornamelijk naar "Lalla Larossa" met 7,61 miljoen kijkers, gevolgd door het weerbericht met 7,24 miljoen kijkers en het nieuws in het Arabisch met 7,07 miljoen kijkers.
Plannen voor nieuwe luchthaven in Marokko concreet
WK 2030: Marokko’s grootste gok of gouden kans?
Marokkaans-Zwitserse Alayah Pilgrim maakt furore op Euro 2025
Renovatie plein wekt woede in Al Hoceima
Nador pakt chaos op stranden aan met vaste prijzen
Gevaarlijke situatie op toeristische trekpleister Al Hoceima
Netflix kiest Marokko voor opnames nieuwe actieserie
Rapper Anas en Fidji Ruiz zwaargewond na ongeval in Marokko
Nieuw powerkoppel: French Montana en prinses van Dubai bevestigen relatie (foto’s)
Spice Girl Mel B trouwt in Marokko
Steen door voorruit auto Cheb Rezki op snelweg
Beelden in Marokko opgenomen Nolan-film ’The Odyssey’ gelekt
Sherine dreigt met rechtszaak na kritiek in Marokko
Kusscène in Tanger leidt tot grote rel