18 januari 2018 - 19:09 - Marokko
MarocMetrie heeft een nieuw onderzoek uitgebracht naar de meest bekeken programma’s op televisiezenders in Marokko.
Daaruit blijkt dat Al Aoula voornamelijk succes boekt met de serie van komiek Hassan El Jem "Moummou Aynia". Op 3 januari werd de serie door 3 miljoen mensen gevolgd. Op de tweede plek staat de nieuwsuitzending in het Arabisch en op de derde plaats het weerbericht.
Op 2M kijken Marokkanen voornamelijk naar de Turkse serie Samhini met ruim 8 miljoen kijkers en 70,5% marktaandeel. Het programma Rachid Show is tweede met 6 miljoen kijkers voor de uitzending met Dounia Batma. De nieuwsuitzending komt pas op de vijfde plaats met 4 miljoen kijkers.
Marokko schrapt douanerechten op Turkse importen
Hakim Ziyech weigert miljoenenvoorstellen uit Golf
Marokkaanse en Nederlandse vrouwen sterven door explosie in Spaanse bar
Tetouan sluit vieze fastfoodzaken
Weer vrouw aangerand op straat in Tanger: publieke woede groeit
Vijgcactus in Marokko is onbetaalbare luxe geworden
Tetouan sluit vieze fastfoodzaken
Weer vrouw aangerand op straat in Tanger: publieke woede groeit
Vijgcactus in Marokko is onbetaalbare luxe geworden
Zwemverbod in Marokkaanse rivieren na dodelijke ongevallen
Spaanse hotelreus breidt fors uit in Marokko
Vakantiedroom in Noord-Marokko spat uiteen
Graafmachines slopen illegale kramen in Al Hoceima
Gendarmerie Nador voorkomt verkoop bedorven vlees