18 januari 2018 - 19:09 - Marokko
MarocMetrie heeft een nieuw onderzoek uitgebracht naar de meest bekeken programma’s op televisiezenders in Marokko.
Daaruit blijkt dat Al Aoula voornamelijk succes boekt met de serie van komiek Hassan El Jem "Moummou Aynia". Op 3 januari werd de serie door 3 miljoen mensen gevolgd. Op de tweede plek staat de nieuwsuitzending in het Arabisch en op de derde plaats het weerbericht.
Op 2M kijken Marokkanen voornamelijk naar de Turkse serie Samhini met ruim 8 miljoen kijkers en 70,5% marktaandeel. Het programma Rachid Show is tweede met 6 miljoen kijkers voor de uitzending met Dounia Batma. De nieuwsuitzending komt pas op de vijfde plaats met 4 miljoen kijkers.
Marokkaanse steden verslaan concurrentie in prestigieuze ranking
Goed nieuws voor Marokkanen: historisch lage prijzen voor olijfolie
Snelle boten, slimme bendes en arme jongeren: zo werkt de drugshandel Marokko-Spanje
Puma pakt vervalsers in Marokko aan
Marokko betrapt Algerijnen met valse paspoorten
Onbekende ziekte doodt schapen en geiten in Marokko
Marokkaanse steden verslaan concurrentie in prestigieuze ranking
Goed nieuws voor Marokkanen: historisch lage prijzen voor olijfolie
Snelle boten, slimme bendes en arme jongeren: zo werkt de drugshandel Marokko-Spanje
Marokko betrapt Algerijnen met valse paspoorten
Onbekende ziekte doodt schapen en geiten in Marokko
Marokko in nieuwe Arabische "NAVO"-strijdmacht?
Koning Mohammed VI zorgt voor repatriëring kabelbaanslachtoffer Lissabon
Ryanair’s geheime wapen voor recordwinsten? Vluchten naar Marokko