26 augustus 2015 - 21:00 - Economie
Met een waarde van meerdere miljarden dollars per jaar, is de wijnmarkt in Afrika in de afgelopen jaren fenomenaal gegroeid. Marokko, belangrijke wijnproducent, wil als gevolg een deel van deze markt in handen krijgen.
Le Figaro schrijft in een lang artikel over de wijnmarkt in Afrika over de groeimogelijkheden voor internationale bedrijven zoals Pernod Ricard, Diageo en Castel, maar ook over de ambities van sommige Afrikaanse landen zoals Marokko.
Zuid-Afrika is momenteel de leider op de wijnmarkt in Afrika. Het land heeft een "efficiënte buitenlandse handelsbeleid dat sterk heeft bijgedragen aan de reputatie van Zuid-Afrikaanse wijnen" schrijf het tijdschrift. Marokko doet het ook goed omdat zijn wijnen "overeenstemmen met de smaken van de lokale bevolking en perfect passen bij regionale gerechten".
Marokko richt zich al enkele jaren op de Afrikaanse markt. Het land hoopt hetzelfde succes te boeken op de wijnmarkt als het op de telecommunicatie-, bouw- en mineralenmarkt heeft gedaan.
Zon, zee, strand: Martil herovert zijn kusten
Luchthaven Tetouan wordt fors groter
Vrouw rapper Gims verlaat man én Marrakech
Noord-Marokko worstelt met bedelende kinderen
Royal Air Maroc wil luxe voor iedereen
Eeuwen na Al-Andalus keert Arabisch terug in Spanje
Forbes plaatst Marokkaanse banken tussen grootste ter wereld
Marokko’s auto-industrie groeit, Spanje onder druk
Belasting betalen in Marokko verandert
Emirati kroonprins richt holding op in Marokko
Marokkaanse dirham houdt stand
Blauwe energie: Spaans geld voor eerste offshore windpark Marokko
Marokko slaat alarm: Russisch gokapp plundert deviezen
Marokko verdrievoudigt paprika-export naar Spanje