26 augustus 2015 - 21:00 - Economie
Met een waarde van meerdere miljarden dollars per jaar, is de wijnmarkt in Afrika in de afgelopen jaren fenomenaal gegroeid. Marokko, belangrijke wijnproducent, wil als gevolg een deel van deze markt in handen krijgen.
Le Figaro schrijft in een lang artikel over de wijnmarkt in Afrika over de groeimogelijkheden voor internationale bedrijven zoals Pernod Ricard, Diageo en Castel, maar ook over de ambities van sommige Afrikaanse landen zoals Marokko.
Zuid-Afrika is momenteel de leider op de wijnmarkt in Afrika. Het land heeft een "efficiënte buitenlandse handelsbeleid dat sterk heeft bijgedragen aan de reputatie van Zuid-Afrikaanse wijnen" schrijf het tijdschrift. Marokko doet het ook goed omdat zijn wijnen "overeenstemmen met de smaken van de lokale bevolking en perfect passen bij regionale gerechten".
Marokko richt zich al enkele jaren op de Afrikaanse markt. Het land hoopt hetzelfde succes te boeken op de wijnmarkt als het op de telecommunicatie-, bouw- en mineralenmarkt heeft gedaan.
Burgemeester Karim Bouamrane prijkt op voorpagina New York Times
Gianni Infantino wakkert spanningen aan tussen Marokko en Spanje
Tanger: ambtenaren zwaar gestraft
Marokkaanse YouTuber vier jaar cel in
Broers Mounir en Mustapha leiden grootschalig datingscam
Lynx zorgt voor paniek in Tanger
Toerisme Marokko: zorgwekkende daling inkomsten
Marokko: nieuwe trends in vastgoedmarkt
Europa wil strengere regels voor import citrusfruit uit Marokko
Dirham stijgt sterk ten opzichte van de euro
Marokkanen gaan meer betalen voor dure auto’s
Vlees te duur in Marokko, consumenten ontevreden
Onderzeese zeekabelproject Marokko-VK veel duurder dan verwacht
Luchthaven Marrakech te klein, ambitieus uitbreidingsplan onthuld