Zoeken

Marokkaans bier wil Spaanse markt veroveren

29 september 2017 - 18:30 - Economie

©

Marokkaans bier doet het steeds beter in het buitenland en voornamelijk in Spanje waar een bekend winkelketen heeft besloten om twee Marokkaanse biermerken te commercialiseren.

Supermarktketen Mercadona heeft een overeenkomst gesloten met Brasserijen van Marokko (SBM) om twee biermerken van de groep te verkopen. De bieren staan reeds in de rekken.

De Marokkaanse biermerken Doble Malta en Reserva worden in Spanje als directe concurrenten van twee populaire Spaanse merken, met name Alhambra en Voll-Damm, beschouwd. Een pack Doble Malta van 6x33cl kost 3,96 euro en een pack Reserva 3,72 euro.

Op de Spaanse markt is de aanwezigheid van buitenlandse biermerken zeer beperkt. Zo werden in de loop van vorig jaar 38,6 miljoen hectoliter bier in het land verkocht waarvan slechts 4,5 miljoen hectoliter werd ingevoerd.

Marokkaans bier is in het buitenland weinig bekend. Het land is vooral populair om zijn wijnen en streeft er zelfs naar op in de komende jaren een belangrijke concurrent te worden voor bekende wijnproducerende landen zoals Frankrijk en Italië. Het koninkrijk investeert daarom massaal in de modernisering van de wijnsector maar ook in de opleiding van wijnprofessionals.

In Afrika heeft Zuid-Afrika als eerste in de wijnsector geïnvesteerd. Het land is nu de zevende grootste wijnproducent ter wereld. Andere landen zoals Tunesië en Algerije proberen ook een plaatsje op de wijnmarkt te winnen maar zijn veel later in de sector gaan investeren.

Bladna.nl

Bladna.nl - 2020 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team