11 juni 2018 - 17:20 - Cultuur
Tijdens de Ramadan voeren Marokkaanse televisiezenders strijd om zoveel mogelijk kijkers aan te trekken. En ook dit jaar presteert 2M het best.
Volgens de wekelijkse ranglijst van het Interprofessioneel Centrum voor Audimetrie (CIAUMED) behaalde 2M in de week van 31 mei tot 6 juni een marktaandeel van 51,6% tegen slechts 18,9% voor Al Aoula.
Het verborgen cameraprogramma "Mchiti Fiha" werd door 10 miljoen kijkers gevolgd (68,5% marktaandeel). Daarna volgt "Camera show" met eveneens bijna 10 miljoen kijkers (66,1% marktaandeel). De serie "Hay El Bahja" werd door 9 miljoen mensen gevolgd en "Kabour w Lahbib" door 5,4 miljoen kijkers.
Op Al Aoula boekt "Dahika" het meeste succes met 27,8% marktaandeel. Daarna volgen de series "Derb" met 3 miljoen kijkers, "Al Wajh Al Akhar" met 21,4% marktaandeel en "Qouloub Taiha" met bijna 3 miljoen kijkers en 31,6% marktaandeel.
Tanger geschokt: vader valt lerares aan op school
Marokkaanse familie El Ballouti terroriseert België
Ongerustheid in Tanger door grote actie bij Bank Al-Maghrib
Turbo voor de rechter voor moord op echtgenoot Rym Fikri
H&M goes Marrakech in nieuwe collectie
Megaproject gaspijpleiding Marokko-Nigeria start in Dakhla
Hitmachine Saad Lamjarred levert weer: "Zwina Bzzaf"
Hollywoodster Olivia Rodrigo ontdekt de parel van Marokko (foto’s)
Zoon Naïma Samih razend!
Rechtbank straft Marokkaanse rapper ElGrandeToto
Soundos El Ahmadi nieuw jurylid Holland’s got talent
Georgina Rodríguez verrast met Arabische tatoeage (foto)
Algerijnse zanger Reda Taliani op borgtocht vrij in Marrakech
Algerijnse zanger Reda Taliani gearresteerd in Marokko