11 juni 2018 - 17:20 - Cultuur
Tijdens de Ramadan voeren Marokkaanse televisiezenders strijd om zoveel mogelijk kijkers aan te trekken. En ook dit jaar presteert 2M het best.
Volgens de wekelijkse ranglijst van het Interprofessioneel Centrum voor Audimetrie (CIAUMED) behaalde 2M in de week van 31 mei tot 6 juni een marktaandeel van 51,6% tegen slechts 18,9% voor Al Aoula.
Het verborgen cameraprogramma "Mchiti Fiha" werd door 10 miljoen kijkers gevolgd (68,5% marktaandeel). Daarna volgt "Camera show" met eveneens bijna 10 miljoen kijkers (66,1% marktaandeel). De serie "Hay El Bahja" werd door 9 miljoen mensen gevolgd en "Kabour w Lahbib" door 5,4 miljoen kijkers.
Op Al Aoula boekt "Dahika" het meeste succes met 27,8% marktaandeel. Daarna volgen de series "Derb" met 3 miljoen kijkers, "Al Wajh Al Akhar" met 21,4% marktaandeel en "Qouloub Taiha" met bijna 3 miljoen kijkers en 31,6% marktaandeel.
Conflict Israël-Hamas overschaduwt Joodse feestdagen in Marokko
Scarlett Johansson in Tanger voor bruiloft
Marokko: controverse over prijzen Ryanair zwelt aan
Chaos op concert Marwan Khoury in Casablanca
Verpleger in Marrakech beschuldigd van seksueel misbruik patiënte
Dit zijn de geplande of in aanbouw zijnde snelwegen in Marokko
Chaos op concert Marwan Khoury in Casablanca
Marokkaanse artiesten: sensatie, geld en buzz op sociale media
Belangrijke steun voor in Marokko vastgehouden influencer Armani
Zangeres Shatha Hassoun onder vuur na "verwerpen" Marokko
Boabdil El Chico: de laatste Sultan van Al-Andalus
Dounia Boutazout presenteert nieuw seizoen Lalla Laaroussa
Special Forces eist eerste slachtoffer: Nora Gharib geeft op
Zangeres Leigh-Anne Pinnock schittert tijdens soloreis in Marrakech (foto’s)