Marokko: mondkapjes van betere kwaliteit voor export
Minister Moulay Hafid Elalamy van Industrie en Handel heeft laten weten dat Marokko mondmaskers van betere kwaliteit zal produceren voor de export.
23 maart 2020 - 13:40 - Marokko
De Marokkaanse douane heeft een lading van twee miljoen mondkapjes in beslag genomen die bestemd waren voor de export. De mondkapjes zullen op de Marokkaanse markt worden verkocht.
Meerdere bedrijven die mondkapjes in Marokko produceren hadden een akkoord gesloten om hun goederen naar het buitenland te exporteren, wat al een tiental dagen niet meer is toegestaan in Marokko. Lokaal geproduceerde mondmaskers en ontsmettingsgel mogen niet meer worden uitgevoerd en moeten in Marokko worden verkocht.
Kort na de inbeslagneming gaven de Marokkaanse autoriteiten toestemming voor de verkoop van de mondmaskers in Marokko te verkopen. De verkoop zal onder toezicht van het ministerie van Gezondheid gebeuren. Eventuele kopers kunnen schriftelijk hun aanvraag indienen bij de douane. In hun aanvraag moeten ze de hoeveelheid en de urgentie van de bestelling worden vermeld.
De beoogde structuren zijn onder meer winkelcentra, afvalinzamelingsbedrijven, lokale autoriteiten en delegaties van het ministerie van Gezondheid. Deze structuren hebben dringend behoefte aan medische maskers om hun personeel te beschermen.
Lees meer
Minister Moulay Hafid Elalamy van Industrie en Handel heeft laten weten dat Marokko mondmaskers van betere kwaliteit zal produceren voor de export.
De Marokkaanse autoriteiten hebben in de afgelopen dagen miljoenen mondkapjes aan winkels en supermarkten geleverd, zodat alle Marokkanen toegang krijgen tot de nu verplichte...
Marokko wil een plaatsje in de wereldwijde race naar mondmaskers. Het koninkrijk wil zo snel mogelijk de overproductie van mondkapjes naar het buitenland gaan exporteren.
Het bedrijf Soft Tech heeft besloten om 10 miljoen mondkapjes aan de autoriteiten in Marokko te doneren als bijdrage in de strijd tegen de coronavirus epidemie.
Jonge Marokkanen hebben 280 mondkapjes gedoneerd voor het medisch personeel van het ziekenhuis van Azilal als bijdrage in de strijd tegen de coronavirus epidemie.