Zoeken

Marokkaanse Blauwhelm overleden in Centraal-Afrika

21 mei 2018 - 11:49 - Marokko

Geschreven door Mehdi Khabbouj

Een Marokkaanse Blauwhelm is in Centraal-Afrika overleden. Rachid Abarki was korporaal-chef van het Marokkaanse contingent van de vredesmissie Minusca.

Antonio Guterres, secretaris-generaal van de Verenigde Naties, bevestigde het overlijden van de militair en uitte zijn medeleven aan de Marokkaanse regering, zijn familie en vrienden.

Hoe Rachid Abarki omkwam wordt niet aangegeven. Guterres bedankte de familie van de militair voor zijn moedige deelname aan de vredesmissie in Centraal-Afrika.

Marokko heeft momenteel 1600 soldaten in Centraal-Afrika en Congo die samenwerken met de Verenigde Naties om de vrede te bewaren.

Lees meer

Secretatis-generaal VN eert "buitengewone moed" Marokkaanse soldaat

De secretaris-generaal van de Verenigde Naties, Antonio Guterres, heeft tijdens een bezoek aan het Centraal-Afrikaanse Republiek, een hulde gebracht aan de Marokkaanse...

Marokkaanse blauwhelmen bevrijden gijzelaars in Centraal-Afrika

Marokkaanse blauwhelmen hebben begin april in het dorpje Koumbou in Centraal-Afrika 15 gijzelaars bevrijd.

António Guterres waarschuwt Polisario

De secretaris-generaal van de Verenigde Naties António Guterres heeft zaterdag laten weten dat hij de situatie in de Sahara met aandacht volgde en waarschuwde tegen elke...

Marokko: 51.000 soldaten ingezet voor behoud vrede in Afrika

Marokko heeft in de afgelopen vijftig jaar 51.000 soldaten ingezet voor het behoud van de vrede in Afrika.

Koning Mohammed VI ontvangt Antonio Guterres

Koning Mohammed VI heeft dinsdag de secretaris-generaal van de Verenigde Naties, Antonio Guterres, ontvangen. Dat bericht het koningshuis.

Bladna.nl

Bladna.nl - 2026 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team