9 april 2017 - 10:45 - Economie
Ruim twee miljoen mensen bezochten Ikea Casablanca sinds de opening van de winkel in maart vorig jaar.
Tijdens een persconferentie ter gelegenheid van de eerste verjaardag van de winkel verklaarde de CEO van Ikea Marokko, Marcos Agudo, dat hij heel tevreden was met de resultaten. Volgens hem komt het merendeel van de klanten uit de regio van Casablanca, maar soms ook uit Marrakech en zelfs Dakhla.
Agudo gaf daarentegen niets vrij over de behaalde omzet. “De resultaten zijn positief en stellen ons tevreden. Maar voor de jaarlijkse resultaten moeten we nog even wachten”, aldus de CEO, volgens wie een tweede winkel binnenkort in Marokko zal worden geopend.
De Zweedse meubelgigant kreeg veel kritiek in Marokko vanwege de hoge prijzen die de groep er hanteert vergeleken met sommige Europese landen. Maar daar is volgens Agudo verandering in gekomen. “Vandaag de dag is een deel van onze producten veel goedkoper dan in Spanje. We hebben tevens de prijzen naar beneden herzien van ruim 1000 artikelen die in de nieuwe catalogus goedkoper zijn dan vorig jaar.”
Marokkaans vastgoedmarkt hard getroffen door economische crisis
Marokko: verpleegsters cel in voor stelen van dode coronapatiënten
Sociale rechtbank Casablanca: 97% zaken in 2020 waren echtscheidingen
Marokkanen hebben iets meer vertrouwen in gezondheidszorg
Corruptie op nummer 2 van misdrijven in Marokko
Drama ternauwernood vermeden in Settat
Marokkaans vastgoedmarkt hard getroffen door economische crisis
Toerisme in Marokko: herstel pas verwacht in 2023
Groei van investeringen in start-ups in MENA-regio
Nexans opent een nieuwe fabriek in Nouaceur
Tanger Med belangrijkste concurrent van haven Algeciras
Oxfam Marokko: "Belastingstelsel moet op de schop"
Oekraïne wordt hoofdleverancier tarwe van Marokko
Marokko: belasting op alcohol en tabak brengt 2 miljard dirham op