9 april 2017 - 10:45 - Economie
Ruim twee miljoen mensen bezochten Ikea Casablanca sinds de opening van de winkel in maart vorig jaar.
Tijdens een persconferentie ter gelegenheid van de eerste verjaardag van de winkel verklaarde de CEO van Ikea Marokko, Marcos Agudo, dat hij heel tevreden was met de resultaten. Volgens hem komt het merendeel van de klanten uit de regio van Casablanca, maar soms ook uit Marrakech en zelfs Dakhla.
Agudo gaf daarentegen niets vrij over de behaalde omzet. “De resultaten zijn positief en stellen ons tevreden. Maar voor de jaarlijkse resultaten moeten we nog even wachten”, aldus de CEO, volgens wie een tweede winkel binnenkort in Marokko zal worden geopend.
De Zweedse meubelgigant kreeg veel kritiek in Marokko vanwege de hoge prijzen die de groep er hanteert vergeleken met sommige Europese landen. Maar daar is volgens Agudo verandering in gekomen. “Vandaag de dag is een deel van onze producten veel goedkoper dan in Spanje. We hebben tevens de prijzen naar beneden herzien van ruim 1000 artikelen die in de nieuwe catalogus goedkoper zijn dan vorig jaar.”
Tragisch jachtongeluk eist leven zakenman in Chefchaouen
Deal in de maak na verkrachting op jetsetfeest in Casablanca?
Vlucht Casablanca-Brussel maakt onverwachte tussenlanding om technici af te zetten
Marokkaanse actrice Fadwa Taleb getrouwd (video)
Celstraf voor brandstichting in bos Al Hoceima
Prinses Lalla Zoubaida overleden (video)
Marokko erg in trek bij buitenlandse investeerders
China-Marokko: een overeenkomst die Europa kan uitsluiten
Kazyon scoort op Marokkaanse markt: 116 winkels in één jaar
Forvia opent derde fabriek in Marokko en creëert 1400 banen
Belastingamnestie voor Marokkanen: laatste kans!
Marokko verlengt sancties tegen Amerikaanse PVC
Dumping: Marokko neemt maatregelen tegen Egypte
Marokko gaat lobbyen om groente en fruit te beschermen