9 april 2017 - 10:45 - Economie
Ruim twee miljoen mensen bezochten Ikea Casablanca sinds de opening van de winkel in maart vorig jaar.
Tijdens een persconferentie ter gelegenheid van de eerste verjaardag van de winkel verklaarde de CEO van Ikea Marokko, Marcos Agudo, dat hij heel tevreden was met de resultaten. Volgens hem komt het merendeel van de klanten uit de regio van Casablanca, maar soms ook uit Marrakech en zelfs Dakhla.
Agudo gaf daarentegen niets vrij over de behaalde omzet. “De resultaten zijn positief en stellen ons tevreden. Maar voor de jaarlijkse resultaten moeten we nog even wachten”, aldus de CEO, volgens wie een tweede winkel binnenkort in Marokko zal worden geopend.
De Zweedse meubelgigant kreeg veel kritiek in Marokko vanwege de hoge prijzen die de groep er hanteert vergeleken met sommige Europese landen. Maar daar is volgens Agudo verandering in gekomen. “Vandaag de dag is een deel van onze producten veel goedkoper dan in Spanje. We hebben tevens de prijzen naar beneden herzien van ruim 1000 artikelen die in de nieuwe catalogus goedkoper zijn dan vorig jaar.”
Luchthaven Tetouan wordt fors groter
Vrouw rapper Gims verlaat man én Marrakech
Noord-Marokko worstelt met bedelende kinderen
Royal Air Maroc wil luxe voor iedereen
Eeuwen na Al-Andalus keert Arabisch terug in Spanje
Britten verlaten Costa del Sol voor Marokko
Forbes plaatst Marokkaanse banken tussen grootste ter wereld
Marokko’s auto-industrie groeit, Spanje onder druk
Belasting betalen in Marokko verandert
Emirati kroonprins richt holding op in Marokko
Marokkaanse dirham houdt stand
Blauwe energie: Spaans geld voor eerste offshore windpark Marokko
Marokko slaat alarm: Russisch gokapp plundert deviezen
Marokko verdrievoudigt paprika-export naar Spanje