9 april 2017 - 10:45 - Economie
Ruim twee miljoen mensen bezochten Ikea Casablanca sinds de opening van de winkel in maart vorig jaar.
Tijdens een persconferentie ter gelegenheid van de eerste verjaardag van de winkel verklaarde de CEO van Ikea Marokko, Marcos Agudo, dat hij heel tevreden was met de resultaten. Volgens hem komt het merendeel van de klanten uit de regio van Casablanca, maar soms ook uit Marrakech en zelfs Dakhla.
Agudo gaf daarentegen niets vrij over de behaalde omzet. “De resultaten zijn positief en stellen ons tevreden. Maar voor de jaarlijkse resultaten moeten we nog even wachten”, aldus de CEO, volgens wie een tweede winkel binnenkort in Marokko zal worden geopend.
De Zweedse meubelgigant kreeg veel kritiek in Marokko vanwege de hoge prijzen die de groep er hanteert vergeleken met sommige Europese landen. Maar daar is volgens Agudo verandering in gekomen. “Vandaag de dag is een deel van onze producten veel goedkoper dan in Spanje. We hebben tevens de prijzen naar beneden herzien van ruim 1000 artikelen die in de nieuwe catalogus goedkoper zijn dan vorig jaar.”
Racisme in België live op televisie onthuld
Ongelooflijke comeback: Marokko Afrikaans kampioen zaalvoetbal!
Nieuwe baan voor Tarik Sektioui
Anti-Amazigh racisme teistert Marokkaanse voetbal
Marokko bouwt gigantische scheepswerf om Spanje (en Europa) uit te dagen
Veel vluchten naar Marokko geannuleerd
Oneerlijke Concurrentie? Europa klaagt over Marokkaanse avocado-import
Marokko pompt honderden miljarden in transformatie
Doorbraak in Marokkaans gasproject in Tendrara
Grote Zwitserse groep vestigt zich in Marokko
Marokko zoekt LNG-terminal voor Nador West Med
Export watermeloenen naar EU, Marokko verliest
Woede in Casablanca om peperdure waterrekening
Sluiting B.Laban-winkels in Egypte door schadelijke bacterie: volgt Marokko?