5 september 2016 - 20:04 - Economie
Ikea Marokko heeft een prijsverlaging van 30 procent aangekondigd op een groot deel van de nieuwe catalogus voor 2017. De meubelgigant had veel kritiek gekregen over de hoge prijzen die in Marokko worden gehanteerd.
De daling betreft producten uit de catalogus van 2016 die het meest werden verkocht. Dat liet Marcos Agudo, directeur van Ikea Marokko, tijdens een persconferentie weten. Volgens hem gaat het om « een commercieel beleid dat overal ter wereld door Ikea wordt toegepast ».
Bij de opening van Ikea in Casablanca was er enige ophef ontstaan over de prijzen die door de Zweedse groep worden gevraagd en die soms tot vier keer duurder zijn dan in landen zoals Frankrijk en Spanje.
In de nieuwe catalogus belooft Ikea ook 1200 nieuwe producten. Dat is ongeveer 15 procent van het totaal aantal producten die momenteel in Marokko worden verkocht. Zes maanden na de opening bezochten reeds meer dan een miljoen mensen de winkel in Casablanca. De groep verwacht tussen 1,3 en 2 miljoen klanten dit jaar.
De subtiele sneer van Fouzi Lekjaâ naar Walid Regragui
Marokkaanse citrusproductie daalt alarmerend
Leider Mocro Maffia op de vlucht, koninklijke familie Nederland bezorgd
WK 2030: Marokko verwacht enorme economische boost
Amerikaanse legerverantwoordelijke waarschuwt voor oorlog Marokko-Algerije
Verkiezing jongste vrouwelijke burgemeester van Marokko ongeldig verklaard
Europa wil strengere regels voor import citrusfruit uit Marokko
Dirham stijgt sterk ten opzichte van de euro
Marokkanen gaan meer betalen voor dure auto’s
Vlees te duur in Marokko, consumenten ontevreden
Onderzeese zeekabelproject Marokko-VK veel duurder dan verwacht
Luchthaven Marrakech te klein, ambitieus uitbreidingsplan onthuld
Air Algérie haalt Royal Air Maroc in
Koffieprijzen krijgen bittere nasmaak in Marokko