Zoeken

Gemeenteraadsleden Nador wonen liever in Melilla

4 april 2016 - 22:30 - Marokko

Geschreven door Laila A.

Meerdere gemeenteraadsleden uit de regio van Nador hebben ervoor gekozen in de Spaanse enclave Melilla te wonen.

Volgens El Faro Digital maakten zeker vier leden deze keuze. Onder hen Burgel Bekaa, gemeentevoorzitter van Kariat Arekmane en lid van de MP-partij.

Ook Aghelala Aubhi, Kamerlid van de USFP partij, Halim Futat van de PAM partij en Omar Aberkane, beide gemeenteraadslid in Bni Nssar, wonen officieel in Melilla.

Allen hebben volgens de krant zowel de Spaanse als de Marokkaanse nationaliteit en zijn eigenaar van hun woning in de bezette enclave.

Lees meer

Man neemt boot in Nador met 256 bolletjes hasj in maag

De Spaanse politie heeft in de haven van Almeria een man gearresteerd met 256 bolletjes hasj in zijn maag.

Melilla wil « slimme grenzen » met Marokko

De Spaanse overheid wil de veiligheid bij de grenzen tussen Marokko en Melilla versterken door « slimme grenzen » te installeren.

Eid al Adha: Melilla verbiedt invoer schapen uit Marokko

Melilla heeft besloten om de invoer van schapen vanuit Marokko voor Eid Al Adha volledig te verbieden. De moslimgemeenschap in de enclave is woedend.

Homohuwelijk tussen Marokkaan en Algerijn in Melilla

Over enkele weken zal er in Melilla een homohuwelijk tussen een Marokkaan en een Algerijn worden gevierd. Beide mannen verblijven momenteel in een vluchtelingencentrum in de...

Marokko niet blij met bezoek Spaanse Premier aan Melilla

Het recente bezoek van de Spaanse Premier Mariano Rajoy aan Melilla heeft voor kwade reacties gezorgd in Marokko.

Bladna.nl

Bladna.nl - 2026 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team